Avatar billede blinkoman Nybegynder
26. december 2010 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Recovery på en acer bærbar.

jeg har et problem med min bærbar jeg forsøgte at indstalllere Vista ulti 64 bit. men efter alt er indstalleret, kommer acer recovery op og vil ha mig til at recover C drevet. Men jeg har ikke bedt om den skal forsøge at recover det drev.

Men efter meget forsøg med at får det installeret uden held, forsøger jeg så at få Vista installeret fra recovery programmet men den kommer op med en dos side, hvor jeg skal trykke enter for at starte det men så forsøger den bare at starte igen, uden held, til vista.
Avatar billede blinkoman Nybegynder
26. december 2010 - 17:06 #1
Mit spørgsmål er så hvordan får jeg win 7 på den. er der noget der evt er gået i stykker ?
Avatar billede 2nice Nybegynder
26. december 2010 - 17:24 #2
Det kyder ikke som om der er noget i stykker.

Hvordan installerede du Vista på den første gang? Fra windows, eller bootede du på Vista CD´en?

Det lyder lidt som om du ikke har fået formatteret C: inden du fik intalleret Vista. Hvis du har en XP CD, kan du boote på den og partionere og formatere hele disken som det passer dig. Derefter er det bare at boote på Win7 DVD´en og intallere det.
Avatar billede blinkoman Nybegynder
26. december 2010 - 17:29 #3
Det var på den da jeg købte den... så opgraderede jeg til win 7 ultimate, så var det begyndt at være rigtig træls så jeg ville installere det om, men så er jeg her nu... og kan ikke rigtig se hvorfor det ikke virker...

Og den her gang hvor jeg ville geninstallere win 7 så ville jeg bare ligge det oven i det gamle, men det lykkes jo ikke...
Avatar billede blinkoman Nybegynder
26. december 2010 - 17:31 #4
Og jeg har formateret den med win 7 dvden....
Avatar billede 2nice Nybegynder
26. december 2010 - 17:34 #5
I med Win7 DVD´en og boot på den
Vælg at installere en ny version, (ikke opgradere)

Når installationen er færdig vil der på dit C drev være 1 (måske flere mappe(r) der hedder windows.old

De kan bare slettes, men vent til du er sikker på at du har alle gamle filer du skal bruge, de ligger der stadig.
Avatar billede blinkoman Nybegynder
26. december 2010 - 17:37 #6
Det har jeg prøvet 4 gange, og recvoery programmet startes lige efter skrivebordet er blevet oprettet... og så kan jeg ikke komme videre... :-(
Avatar billede realbeekay Nybegynder
27. december 2010 - 09:46 #7
Det lyder som om du ikke har brændt en genoprettelses-DVD inden du formatterede harddisken?
I så fald kan du erhverve en via Acer support:

Indenfor garanti:
Telefon: 33 70 20 70

Udenfor garanti:
Telefon: 90 13 88 00 ( 4,00kr pr minut)
Avatar billede blinkoman Nybegynder
28. december 2010 - 12:00 #8
Fandt ud af det... Skulle bare slette Recovery partionen, lidt træls... men sådan er det nu... Tak for input alle sammen...