Avatar billede jorgen9 Nybegynder
29. december 2010 - 00:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man browse via en nas server ??

Hejsa.

Da jeg er ved at lade op til og investere i en nas (qnap ts-459 pro +) vil jeg høre om det er muligt at browse fra sådan en abekat ??

Jeg tænker, er det muligt at logge ind på nasen fra en anden computer på en anden ip og så have en browser installeret på nas som kan bruges til suse rundt på nette med ??

Grunden til denne tanke, er at jeg via mit job er hjemme fra i perioder, og det internet jeg har til rådighed på job er ekstremt langsom, samt hvis man vil ind på en p2p side er der blokkeret for firmaets ip. (firmaet har også lukket for rigtig mange sider )

Tror mit spørgsmål i den korte udgave vil være:

Kan det lade sig gøre at logge ind på sin nas, og browse via nas, som man kan med fjernskrivebord eller logmein til en anden computer??

Håber der sidder en med lidt erfaring ang dette og vil dele ud af sin viden

MVH
Jorgen
Avatar billede snabeljan Nybegynder
29. december 2010 - 09:35 #1
Hej Jorgen!

Det kan jeg ikke umiddelbart se kan lade sig gøre! Muligvis kan du med Synology, da deres GUI er baseret på Linux. Du kan evt. søge på http://forum.synology.com/
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
31. december 2010 - 00:23 #2
Til snabeljan

Jeg har godt nok heller ikke hørt om at den kan bruges til og browse med, men tænkte at når det nu er noget linux baseret styresystem som bruges, kunne det måske være at det kunne lade sig gøre.

Grunden til at jeg søger denne mulighed er som sagt at via job og kunne gøre nogen ting som jeg nu er afskåret fra, pga firmaets ip er blokkeret på nogen af de sider jeg bruger lidt, og vores hastighed er ekstrem langsom, hvor jeg så kunne bruge mit eget net til lidt tunge sider, også kun skulle holde forbindelse til eks logmein eller fjernskrive bord til server.

Jeg googler vidre. Er der andre der har lidt er erfaring, eller ved om dette kan lade sig gøre eller ej, vil jeg meget gerne høre lidt om det.

MVH
Jorgen

Ps. tak for link
Avatar billede snabeljan Nybegynder
31. december 2010 - 11:45 #3
Hej Jorgen!

Prøv specielt at kigge i Synology's forum for "Modder's"... Det kunne jo tænkes, at der er nogen der har prøvet det! Ellers kan du jo selv prøve at gøre det! Under alle omstændigheder er det interessant at høre hvad du har tænkt dig!

/jan
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
12. januar 2011 - 10:56 #4
Jeg er ikke kommet vidre i dette, og vil lukke emnet. Jeg skal nok give besked hvis jeg finder de gylne korn.

Se link og 12 sider frem, her er lidt af det som jeg påtænker. http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9760

Snabeljan vil du ligge et svar, syndes du skal have point for dit link som er yderst brug bart.

MVH
Jorgen
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
27. januar 2011 - 20:38 #5
prøver om jeg kan hitte og lukke denne :)