Avatar billede kometen79 Nybegynder
29. december 2010 - 14:01 Der er 6 kommentarer

Læs hel URL

Hej Eksperter,

Hvordan kan jeg læse en hel URL altså alt inkl. og tjekke for ID'et, min string ser således ud:

http://domæne.com/#/OUR%20services/Shop?ID=280

Således jeg kan trække ID'et ud og bruge det?
Avatar billede webweaver Praktikant
29. december 2010 - 14:18 #1
Prøv med dette,

1.function GetPath()2.    query_string = request.ServerVariables("QUERY_STRING")3.    if query_string <> "" then4.        query_string = "?" & query_string5.    end if6. 7.    GetPath = "http://" & request.ServerVariables("SERVER_NAME") & request.ServerVariables("URL") & query_string8.end function
Avatar billede webweaver Praktikant
29. december 2010 - 14:20 #2
Hmm, der kiksede eksperten da helt i at sætte teksten struktureret op :/

Det skal se sådan her ud.

function GetPath()

query_string = request.ServerVariables("QUERY_STRING")

if query_string <> "" then
query_string = "?" & query_string
end if

GetPath = "http://" & request.ServerVariables("SERVER_NAME") & request.ServerVariables("URL") & query_string

end function
Avatar billede kometen79 Nybegynder
29. december 2010 - 15:18 #3
Takker, hvordan trækker jeg ID'et ud?
Avatar billede webweaver Praktikant
29. december 2010 - 15:30 #4
Noget ala

dim myVariable
myVariable = Request.QueryString("ID")
Avatar billede kometen79 Nybegynder
30. december 2010 - 09:07 #5
Hhhmmm det virker ikke, det er som om at intet efter # læses?
Avatar billede webweaver Praktikant
30. december 2010 - 11:49 #6
Hmm okay. Har du prøvet et sted, hvor du ikke har # i din URL? Og hvad bruger du egentlig # til?