Avatar billede mj72 Juniormester
01. januar 2011 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk 2 er forsvundet!

Jeg så 2 film i træk via dvd-drev for første gang - og pludselig var der ikke kontakt til min 2TB harddisk med alle arbejdsfilerne!

Harddisken med OS virker fint, men Harddisk2 er hverken at se i Denne Computer, Diskhåndtering eller Enhedshåndtering.

Det kan være harddisken, kablet eller porten, der er røget sig en tur. Men kan man gøre noget på software-siden?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2011 - 16:57 #1
Hvorfor ikke kigge om det er kablet?
Avatar billede mj72 Juniormester
01. januar 2011 - 17:13 #2
Prøver med et nyt kabel når butikkerne åbner på mandag...
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2011 - 17:54 #3
Hvis det er en stationær PC, kan du prøve at flytte kablet til en anden placering på bundkortet. Ellers prøv at se efter den HDD i bios.
Avatar billede mj72 Juniormester
01. januar 2011 - 17:58 #4
Tak :-)

Jeg har prøvet at flytte kablet til to andre placeringer uden held.

Jeg er er ikke så stærk til bios, men synes ikke, jeg kan se den der.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2011 - 18:24 #5
Nå ja det var da et forsøg værd. Men det undrer mig at disken så kan ses i bios. Det er vel et Sata stik? de plejer ikke bare sådan at gå i stykker. Derimod bliver de nemt løse, især hvis det er et af dem uden låse fjeder. Går ud fra, at du har checket at disken får strøm.
Hvis det er et Ide (Ata) stik, så prøv at se efter ved metal stifterne, hvor de enkelte ledninger sidder i.
Avatar billede Techwork Praktikant
01. januar 2011 - 21:09 #6
Tjek stik både data og strøm. Hvis du sætter en finger på disken mens PC'en er tændt kan man normalt mærke om den kører. Hvis du har mulighed for det kunne det jo også være fint at prøve disken i en anden maskine.
Avatar billede mj72 Juniormester
04. januar 2011 - 16:34 #7
Tog maskinen med til reparation. Det var desværre disken, der var stået af efter kun en måned.

MM-Vision var lynhurtige til at finde fejlen og erstatte den, men lidt skummelt, at jeg ikke kunne få den med hjem. De ville sende den til reparation. Så en anden får måske fornøjelsen af den senere...
Avatar billede mj72 Juniormester
04. januar 2011 - 16:35 #8
Og tak for hjælpen, forresten!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2011 - 17:07 #9
Det er ok:) Nu er jeg selv ligeglad med point, men det undrer mig bare hvorfor x-tra fik point. Hvad har han bidraget med, som ikke var nævn i forvejen?
Men han havde måske, som pointrytter, skyndt sig at lægge et svar med det samme, skønt han selv kunne se, at han ikke svarede på noget som helst?
Avatar billede mj72 Juniormester
04. januar 2011 - 17:16 #10
Ja - havde lidt dårlig samvittighed. Du må nøjes med sympati og taknemmelighed!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2011 - 17:28 #11
Tak du, det er mere end rigelig:) Jeg bryder mig bare ikke om pointryttere. Så det var mere ment som en begmand til x-tra, jeg har set han gør det samme flere steder.