Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
03. januar 2011 - 20:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er Canon EOS 500D noget for mig?

Hej Eksperter :)

Jeg har prøvet at navigere rundt i spejlrefleks kamera junglen i et stykke tid nu, og ville gerne høre eksperterne til råd om hvilket kamera de ville anbefale

Jeg er 110% nybegynder inden for området men har teknisk snilde og lære hurtigt. Jeg skal tage billeder i forbindelse med min uddannelse til Natur/Teknik lærer af dyr, planter, mennesker, og stjerner.

Jeg har kikket på et Nikon D3100 og et Canon EOS 500D med et 18-55mm linse, som ligger inden for 4000kr prisklassen som er det jeg vil bruge på mit kamera.

Men finders der nogle bedre alternativer til de to modeller jeg har nævnt, eller ville de to modeller kunne give nogle gode detaljerede billeder når man skal helt tæt på og under zoom.

Tak for jeres tid :)
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
03. januar 2011 - 20:23 #1
Glemte at skrive at der er stabilisator i Canon EOS 500D, hvilket der ikke er i nikon D3100
Avatar billede bopo Nybegynder
03. januar 2011 - 21:12 #2
Hej Ankerstjerne85

Med mere end 35 år med Canon på bagen må jeg klart anbefale Canon 500D. Ikke fordi jeg tror Nikon er dårligt, men Canon er så herligt logisk bygget op, det virker og tager fre´mragende billeder. Husk dog at kameraet er vigtigt, MEN objektivet er MINDST lige så vigtigt - ja måske vigtigst. Det svare til at købe et 100.000,- kroners musik anlæg og kun købe højttalere for 500,- kroner.
Mit bud kunne også være at finde et D50 til en god pris. Er lige afløst af D60. Så det kan være et bedre alternativ.

Når det er sagt er det nok et religions spørgsmål om det er Canon eller Nikon.

Held og lykke med valget.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
03. januar 2011 - 23:50 #3
Jeg var selv nybegynder da jeg startede med mit Canon 500D. Jeg lærte hurtigt at navigere rundt i menuerne og generel betjening af kameraet. Du får super skarpe billeder med 500D set i forhold til pris. Standard objektivet er fint til at begynde på, men du vil nok med  tiden have brug for mere "zoom" og et bedre objektiv til nær billeder. Men som sagt så fungere "standardpakken" fremragende. Og jeg er sikker på at det vil udfylde dine behov. Jeg har ingen erfaring med Nikon, men som bopo skriver, så er det et religions-spørgsmål.
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
04. januar 2011 - 00:06 #4
Hvordan er den i forhold til aften billeder? Hvor mørkt skal det blive før billederne bliver dårlige.
Avatar billede bopo Nybegynder
04. januar 2011 - 20:14 #5
Hej igen

Her vinder de dyrere modeller. De er bedre til hånterer støj i billeder som optræder ved høje asa tal. Alterntaivt skal du benytte stativ og dermed kunne holde et lavt asa tal. Jeg har ikke selv taget billeder med D500,men vil tro at du fint kan tage gode billeder unden generende støj op til 800-1200 asa.
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
11. januar 2011 - 19:28 #6
Så har jeg fået fat i mit EOS D500 og det er alle pengende værd. Har endnu ikke prøvet at tage aftenbilleder, men de natur og makro billeder jeg har fået taget er 100% iorden
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
20. marts 2011 - 00:09 #7
Tager glimrende aften og nat billeder. manuel funktionen giver muligheder for at tage billeder om natten, der ligner de er taget i fuld dagslys. Hvordan gør jeg med point?