Avatar billede Nilen Nybegynder
06. januar 2011 - 13:22 Der er 4 kommentarer

Projektor

Hej allesammen...

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg står i den situation at jeg skal købe en projektor, der kan benyttes i sammenhæng med en whiteboard/activeboard. Jeg er lidt i tvivl over, hvad det skulle være for en projektor det skal være (helst en der kan benyttes til formålet og af en "billig" og god kvalitet)

Er der nogen der har forstand på sådan noget???

Tak for hjælpen
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2011 - 17:55 #1
Vi har et smartboard på skolen... Det er jo ikke særlig stort, så projektoren behøver jo ikke vise god kvalitet på 5 meters afstand, da den kun skal stå et par meter væk for at fylde det hele.
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2011 - 23:20 #2
Der er ingen specielle krav til projektoren som anvendes med et Activeboard/Smartboard. Boardet kan ikke se projektoren og bruger den ikke til noget - den er udelukkende til at vise computerens skærmbillede.
Boardet er vel omkring 1,5 x 1,2 meter så projektoren skal kunne vise billedet i passende størrelse.
De fleste board benytter indbyggede sensorer i siderne og man synkroniserer board med computer ved at angive nogle referencepunkter.
Projektoren skal kunne vise 1024x768 pixels (eller mindst 800x600) for at få et rimeligt arbejdsområde.
m.v.h. Henning
Avatar billede pstidsen Novice
03. april 2011 - 14:49 #4
Hallo hallo?