Avatar billede steel Praktikant
06. januar 2011 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AGK 10492: Opgradering fra Android 1.6 til Android 2.1

Jeg var lige i Netto her til morgen og købte denne 7" tablet computer til 999,-. Build-kvaliteten er lidt crappy, men det kan man forvente af sådan et billigt produkt.

Men den er ikke så billig, at den bare er disposeable - så jeg vil gerne opgradere den til Android 2.1, så den kan lidt mere.
Avatar billede steel Praktikant
06. januar 2011 - 13:34 #1
Dens CPU er en ARM9 VIA 8505 (533 MHz)
Avatar billede chalde Seniormester
06. januar 2011 - 13:58 #2
Snakken har været på en række android fora, og ind til videre er der nogo for det.
Det kræver at nogen sætter sig ned og laver en port til netop den enhed, med drivere osv..
Men hold øje på diverse Android fora, det kan være der sidder en enkelt udvikler der ikke har kastet sin tilbage i Netto (eller at den er solgt i andre lande under andre navne).
Avatar billede steel Praktikant
06. januar 2011 - 14:09 #3
Ja, først og fremmest gælder det vel om at finde ud af hvad det rigtige modelnummer er? Og hvem der har produceret den.

Heh - jeg ringede til AGK's hotline, og der sagde han, at den ikke kunne opgraderes fordi hardwaren ville gøre Android 2.1 ustabil - magen til fordrukkent sludder skal man lede længe efter at høre igen :-)
Avatar billede nea37 Praktikant
14. januar 2011 - 19:02 #4
hi jeg er sikker på at du kan opgradere din AGK 10492, sony anbefaler at man opgradere deres Expiri8 mobil fra 1,6 til 2,1,android, og softwaren er gratis, så må man vel også kunne gøre det med AGK 10492.
Jeg har selv købt AGK 10492 men den er opgraderes til 2,1 da jeg fik den. Det største problem jeg har med den er at batteriet løber ud efter 45 min, men ellers er jeg ganske tilfreds med den når man tænker på prisen
Avatar billede steel Praktikant
14. januar 2011 - 19:08 #5
Hvor købte du en opgraderet tablet henne? Var det i Netto?
Eller købte du af en privat-person, der selv havde haxxet en upgrade på den?
Avatar billede nea37 Praktikant
20. januar 2011 - 17:50 #6
Hi.
Min AGK pad var alligevel kun version Android 1,6.

Men nu har jeg opgraderet den til Android 2.1.2_105.MCL3. Jeg fandt løsningen på "Androidforum.dk". Der er en rigtig god beskrivelse af hvordan at man upgradere. med henvisning til en amerikansk side hvor du kan downloade filen fra.
Du skal først registreres på Android Forum, det er gratis. her er adressen.:

http://androidforum.dk/forum/viewtopic.php?f=81&t=4165&start=0

  Filen kan hentes på.:
  http://tipstir.the-talk.net/t1215-wmt21 ... 3

Jeg brugte Winrar til an udpakke filen og det fungerede fint, jeg kunne få winzip til at fungere med den fil.

Du får en masse muligheder med den nye version.
Held og lykke

Ebbe