Avatar billede bims Nybegynder
10. januar 2011 - 16:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology 211j opstarts problemer

Hej
Jeg sådan en fyr med posten idag og opgav at sætte den op via trådløse router. Det må jeg se på når den nu virker. Jeg satte den derfor direkte til computeren og den ser ud til at fungere hér.

Jeg har blot følgende problemer:

Er det ikke meningen at jeg skal kunne se de enkelte drev i stifinderen? For hvordan skal jeg ellers streame musik og film til min bærbar (der er sat op som som jukebox osv til tv og musikanlæg)?

Jeg kan som sagt ikke se de delte drev i stifinderen men kun i interfacen. I interfacen kan jeg kun få valget at "uploade" en fil fra pc til nas men jeg kan ikke vælge feks at køre filen direkte fra nas drevet.

Håber nogen ved hvad der er problemet.
Brian
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. januar 2011 - 17:01 #1
Hvis du forbinder til boxen med det "installations" software der kommer med ..

Så kan du når du kan se boxen i det software .. højreklikke på boxens navn, og vælge tilknyt drev.

Du skal jo fortælle din computer hvilke drev du vil ha tilknyttet ..
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 17:05 #2
Ved ikke lige helt om det er det her du forsøger på, men: Højreklik My Computer > Map network drive > Vælg bogstav og browse dig frem til din NAS eller indtast dets IP adresse.

Så kan du finde den under My computer, som et drev.
Avatar billede bims Nybegynder
10. januar 2011 - 17:13 #3
Mange tak. det var så simpelt som therealyoda forklarede. Skriv svar til points :)
Avatar billede chalde Seniormester
10. januar 2011 - 18:12 #4
Husk også at kigge i deres Wiki hvis du støder på andre ting: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home
Avatar billede bims Nybegynder
25. april 2011 - 13:23 #5
lukker tråden.