Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
10. januar 2011 - 19:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ustabilt internet med windows 7

Hej

Ved ikke om jeg har smidt spørgsmålet i den rette kategori... Spørgsmålet er sikkert stillet før herinde, men jeg har ikke kunnet finde det jeg leder efter.

Jeg har fået ny computer og ny internetforbindelse. Forbindelsen er en TDC linie. Når jeg bruger internet falder min forbindelse jævnligt ud. Det sker typisk hvert 5. minut. Forbindelsen er væk i ca. 10-15 sek. Computeren er med Windows 7, så det er nyt styresystem for mig. Inden jeg begynder at ringe til TDC vil jeg derfor høre om der er nogle ting jeg kan gøre for at få en optimal internetforbindelse.
10. januar 2011 - 19:39 #1
Velkommen til E. ...

Har du selv 100% instaleret WIN7 ? Eller er den 'født' med det ?
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
10. januar 2011 - 19:53 #2
Den er født med win. 7
Avatar billede lzs Nybegynder
10. januar 2011 - 20:00 #3
Kabel eller trådløs?
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
10. januar 2011 - 20:04 #4
kører med trådløs
Avatar billede lzs Nybegynder
10. januar 2011 - 20:10 #5
Så kan du starte med at undersøge om der kører andre trådløse routere i nærheden, på samme kanal som din router kører.
Du kan bruge programmet inSSIDer 2.0, til at undersøge det med, kan hentes her http://www.metageek.net/products/inssider
Avatar billede lzs Nybegynder
10. januar 2011 - 20:14 #6
Når programmet kører kan du oppe i højre hjørne vælge dit trådløse netkort og trykke start (hvis ikke det sker automatisk).
Herefter vælger du enten 2,4 GHz eller 5 GHz, alt afhængig af hvad din router kører (formentlig 2,4) og så kan du lige fortælle hvad du ser på grafen.
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
10. januar 2011 - 20:57 #7
Fuck det kører dårligt lige nu, så beklager svartiden. Der 5 forbindelser. Min kører på channel 11, hvilket der også er et par andre der gør. Under RSSI står der -38 ved min og -92 til -93 ved de andre. Hvad skal du bruge af info?
Avatar billede lzs Nybegynder
10. januar 2011 - 23:11 #8
Problemet er, at hvis der er flere routere der kører på samme kanal, kan de forstyrre hinanden, hvilket godt kunne være tilfældet ved dig, det er dog ikke sikkert eftersom de andre forbindelser umiddelbart er ret svage.
Prøv at vælg fanebladet 'time graph' og lad den køre lidt, kommer der nogle spikes ved din forbindelse? altså store ændringer i amplituden.
Men hvis du har mulighed for at gå ind på din routers web interface, kan du evt. prøve at ændre kanalen til et ledigt område, hvis der er sådan et.
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
31. januar 2011 - 20:10 #9
Problem løst med ny router fra TDC