Avatar billede bucephalus Praktikant
10. januar 2011 - 19:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med nedlukning

Jeg har problemer med at lukke min Sony laptop med Windows 7 ned.
Hver gang jeg lukker ned kommer billede frem med teksten:
Forbereder konfiguration af Windows
Sluk ikke for computeren

Computeren bliver herefter ved med at køre.
Det jeg formoder at det er en eller anden fil der driller har jeg prøvet at afinstallerer alle programer, køre scandisk mv. men uden held.

Nogle gode forslag?

/M
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2011 - 19:26 #1
Ved ikke om det er det samme som her: http://www.eksperten.dk/spm/921452
Avatar billede bucephalus Praktikant
10. januar 2011 - 19:34 #2
jo, det lader til at være samme problem, men har prøvet at lade computeren stå natten over, og det virker. Men næste gang jeg lukker så kommer samme problem igen....
Avatar billede patrick14 Nybegynder
14. januar 2011 - 00:45 #3
Prøv lige en tur med ccleaner :)

Hent CCleaner
Tryk på: Download lastest version
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Installer Ccleaner. Husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start programmet.
Klik på kør CCleaner og lad den fjerne hvad den finder, kør indtil at der ikke er mere.
Klik så på Register i venstre side (den blå terning). Klik på Skan efter problemer. Når den er færdig så klik på Udbedre valgte problemer. Klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør indtil at den ikke finder mere
Klik på OK. Klik på Luk når den er færdig
Genstart
Avatar billede bucephalus Praktikant
19. januar 2011 - 14:13 #4
Tak for tippet. Har forsøgt mig med en anden "cleaner" uden held, så jeg prøvede CCleaner.  Desværre uden held.

Skærmen konfiguration af windows kommer stadig op og det tager stadig lang tid før computeren lukkes...
Avatar billede patrick14 Nybegynder
19. januar 2011 - 16:45 #5
Der er et eller andet på den computer at der ikke er som at det skal være så jeg vil gerne se en combofix log :)

Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Får du noget der ligner denne fejl.
Der blev forsøgt en ugyldig handling på en registreringsdatabasenøgle, som er blevet mærket til sletning
Så genstart, en gang mere, det burde løse det.
Avatar billede bucephalus Praktikant
19. januar 2011 - 19:24 #6
Tak for tippet. Har forsøgt mig med en anden "cleaner" uden held, så jeg prøvede CCleaner.  Desværre stadig uden virkning.
Skærmen konfiguration af windows kommer stadig op og det tager stadig lang tid før computeren lukkes...
Avatar billede bucephalus Praktikant
03. juni 2011 - 20:44 #7
Slettede en masse programmer endnu engang og nu virker det. Ved dog ikke hvilket program der lavede bøvl.