Avatar billede wrapdk Nybegynder
11. januar 2011 - 08:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access 2007 - auto udfyld mellem postnr og by

Er der nogen der kan hjælpe med at lave en forbindelse mellem postnr. og by.
Det skal være sådan at man skriver et postnr og så kommer byen frem i by feltet.
Jeg har kigget alle steder på nettet og har endda prøvet at følge den vejledning som er her, men det virker ikke. Tror ikke beskrivelserne er til Access 2007

Venlig hilsen
Heidi
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 08:49 #1
Jeg har et eksempel her:

www.parodux.com/?cat=36
Avatar billede wrapdk Nybegynder
11. januar 2011 - 09:12 #2
Takker mange gange for hjælpen... Fantastisk idé du har med den side.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 09:25 #3
!~)
Avatar billede wrapdk Nybegynder
11. januar 2011 - 09:43 #4
Jeg kan ikke få det til at virke ordenligt.

Min base er opbygget med en postnr/by tabel som har relation til en anden tabel med postnr. og by.

Virker din tabel ikke på denne måde?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 10:14 #5
Det du skal bide mærke i ved eksemplet er at antal kolonner er sat til 2, men kolonnebredder gør at man kun kan se postnr.

Man bruger så denne skjulte kolonne ved hjælp af koden på EfterOpdateringshændelsen (du skal trykke på knappen med de 3 prikker!~)

Det du nævner omkring relation mellem dine tabeller, det er jeg ikke så sikker på. Det er kun på din postnr dropdown at du har postnr/by tabellen, som rækkekilde. Selve formularen skal kun have din postkilde, som skal gemme dit valgte postnr/by...