Avatar billede benneweis Juniormester
14. januar 2011 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra kolonne til række

Hej Eksperter

Jeg har et stort excel dokument med flere ark i, og har nu behov for kopiere data der står i en kolonne i et ark til en række i et andet ark. hvordan gør jeg lige det.

På forhånd tak.
Avatar billede benneweis Juniormester
14. januar 2011 - 11:06 #1
Hej Igen

Glemte at skrive, at det gerne skal være som "henvisninger" således at hvis der bliver skrevet en ændring i det oprindelige ark, skal den også slå igennem i det nye ark
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2011 - 11:28 #2
Hvis du har data i Ark1!A1:A10 og du ønsker dem i Ark2!A1:J1 så indsæt følgende i Ark2!A1:

=INDEKS('Ark1'!$A$1:$A$10;KOLONNE())

Kopier formlen til og med J1.

Hvis det er den anden vej rundt så:

=INDEKS('Ark2'!$A$1:$J$1;RÆKKE())
Avatar billede benneweis Juniormester
14. januar 2011 - 12:00 #3
Hej dkhanknu

Det virker ikke rigtigt efter hensigten. Jeg ved ikke om det måske kan skyldes at der er formler i felterne i det oprindelige ark.

/Renè
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2011 - 12:13 #4
Kan du ikke prøve at sende det til
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede benneweis Juniormester
14. januar 2011 - 14:04 #5
Jer har sendt en mail til dig Hans.
Håber du kan hjælpe

/
rené
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 18:00 #6
OK
Hans