Avatar billede geforce3 Praktikant
16. januar 2011 - 17:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opvaskemaskine udgifter

Hej
Vi har lige købt en opvaskemaskine, og nu prøver jeg at finde ud af hvad det rent faktisk koster at have sådan en kørende. Jeg kan ikke finde noget ved søgninger på google, så er der nogen der har en idé? De udgifter jeg tænker er kun vand og strøm, og altså ikke til tabs, afspænding og andre åbenlyse udgifter.

Med venlig hilsen
Avatar billede Rosenkjaer Novice
16. januar 2011 - 17:25 #1
Står der ikke forbrug af vand og strøm i manualen? Ellers så kontakt butikken hvor den er købt, de må da kunne fortælle det?

M.v.h.
Johnny Rosenkjær
Avatar billede antikat Nybegynder
16. januar 2011 - 17:41 #2
Har du været forbi http://www.goenergi.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/opvaskemaskiner/opvaskemaskiner-indbygning - se om du kan finde din opvasker der inde.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2011 - 18:32 #3
typisk med vand osv bruges ca det halve af, hvad du ville bruge til manuel opvask - og dertil kommer arbejdstiden som du sparer (inkl energien til at tørre viskestykke og holde det rent).
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2011 - 19:46 #4
typisk med vand osv bruges ca det halve af, hvad du ville bruge til manuel opvask - og dertil kommer arbejdstiden som du sparer (inkl energien til at tørre viskestykke og holde det rent).

Desuden er  allergi, dåligt humør og ægteskabelige problemer også almene kendte følger af manuel opvask
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. januar 2011 - 12:48 #5
4# - Det er det bedste parterapeutiske redskab der findes :P Den virker bedre end alle de bøger om psykologi jeg har læst. Det kan anbefales!

Kan nævne at prisen så ligger på ca. 60 øre i strøm pr vask. Det virker umiddelbart meget billigt!