Avatar billede soren01 Novice
18. januar 2011 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern-skrivebord fra Windows 7 til Windows XP

Hej alle

Jeg har et problem med at få fjernskrivebordet mellem min stationære computer (som køre windows 7) til at virke med min bærbare som køre Windows XP SP3.
Jeg har kan godt få det til at virke når jeg går fra XP'en til win 7 men ikke omvendt, og det er det jeg har brug for.
Jeg har sat dem op i netværk i samme brugergruppe (WORKEGROUP, men i win 7's "netværk" kan jeg ikke se min xp maskine, kun hvis jeg skriver denne adressen i adresse feltet "\\DELL" kan jeg se de delte filer på den, og omvendt er det også på den anden computer hvor jeg skal skrive "\\soeren-PC" for at se de delte filer.
Nogle forslag?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 15:56 #1
Du kan prøve at bruge Teamviewer i stedet for fjernskrivebord.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Det er gratis og du logger på med brugernavn og password oprettet hos teamviewer.

Dette gør det også muligt at styre en computer der er hjemme på arbejdet uden at lave nogen ændringer på reuter.
Avatar billede soren01 Novice
18. januar 2011 - 16:42 #2
Hej heinzdmx

Ja jeg kender godt Teamviewer. Problenet er at den gamle bærbare ikke har nogle skærm (jeg har pillet den af og bruger min egen) Det jeg vil bruge den bærbare til er en slags Medie server-backup maskiner mm. Skal man ikke Logge ind med ét unikt id hver gang man skal fjernstyre med  Teamviewer?
Avatar billede soren01 Novice
18. januar 2011 - 17:04 #3
hej igen heinzdmx

Det var da bare lige Teamviewer der løste problemet. Man kan godt lave en konstant forbindelse til en anden computer. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede soren01 Novice
18. januar 2011 - 17:06 #4
men hvordan er det nu jeg giver dig point, når du "kun" har kommenteret mit spørdsmål
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 17:26 #5
Du beder mig om at lægge et svar, som du kan acceptere.

Det gør jeg så nu.

ja du kan bestemme et fast password så du ikke behøver et nyt password hver gang.