Avatar billede dharni Novice
19. januar 2011 - 10:08 Der er 1 løsning

Konfigurering af midi på min iMac

Hejsa
Jeg er førstegangsbruger af iMac og har købt den til at lave min musik på. Jeg bruger Logic Studio 9 og Reason 4. Jeg har købt et M-audio KeyRig49 og bruger det lydkort som sidder internt i iMacen.
Når jeg plugger mit KeyRig49 til, så kan jeg se i "midi og lydindstillinger" at der kommer en kasse frem som hedder "Usb midi enhed". Denne har 1 indgang. Så går jeg ud fra at den har identificeret KeyRig49.
Så går jeg ind i preferences i Reason4 og adder mit keyboard (den kan ikke selv fide den) og vælger min input som værende "Usb midi enhed".
Og så sker følgende: Ingenting.
Der sker absolut intet når jeg trykker en tangent ned. Det lykkedes mig dog at kunne spille i ca 4 sekunder i Reason4 en enkelt gang før end at den stoppede med at registrere at jeg trykkede på tangenterne.

Har jeg et driver-problem?
Skal jeg lave en anden opsætning i "lyd og midi-indstillinger"?

Eller er det fordi at mit USB kabel er 5 meter langt og normalt bliver brugt til min printer?

Håber på masser af tilbagemelding ;-)
Avatar billede dharni Novice
21. januar 2011 - 10:35 #1
Så må pointene gå til mig selv :-)
Jeg fandt ud af hvad problemet var. USB kablet var for langt. Efter en hurtig beregning ang modstand i kabel så har jeg skåret kablet ned til 1.80m og nu virker det hele bare perfekt.