Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. januar 2011 - 13:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny Bærbar.. HJÆLP

Hej Alle

Sidst jeg købte Bærbar var i 2005. Der er sket en del inden for computere siden da, og jeg har ikke fulgt med. Jeg skal ikke bruge den til gaming. Det skal være en hurtig computer som bliver købt primært til mit studie her til sommer men som også skal kunne bruges til almindelig surfing på nettet.

Håber på nogle gode råd og/eller forslag til ny CPU..

Mvh. Søren
Avatar billede merrild Nybegynder
19. januar 2011 - 13:09 #1
Prisleje?

Hvilket studie er du på? Inkluderer det tung software (Photoshop, CAD, CAS, CAM mm.?)
Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. januar 2011 - 13:15 #2
Ja der mangler lige noget info der.

Jeg regner med at vil bruge i omegnen af 5-6k. Jeg skal læse Datalogi, men må ærligt indrømme at jeg ikke ved om der er nogle specifikke programmer der skal bruges..
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:22 #3
1. http://www.befro.dk/shop/msi-notebook-cx623-11966p.html

Den har 2 grafikkort, det ene er beregnet til alm. skrive opgaver, mails, internet osv. - det andet er til mere grafiktunge opgaver så som 3D og medium spil.
Fordelen er, at du har en lang batteri tid på maskinen, når den kun bruger "on-board" grafikkortet.
Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. januar 2011 - 13:32 #4
Det skal nok lige nævnes at jeg foretrækker omkring en 13 tommers skærm..
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:32 #5
En lidt bedere maskine, der har en processor som kan køre op til 2,8Ghz i turbo boost, såfremt der er behov for det.
Tillige har den også 2 grafikkort, men et betydelig bedre "dedikeret" end den jeg henviser til i #3
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=93541&prodid=375133
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:35 #6
nå 13" - det skulle du jo nok have skrevet fra starten :-)

Denne er kun med "on-board" grafikkort, som kun er til lette skrive/spil/3D opgaver.
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=387638
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:37 #7
Denne er også en batteri økonomisk bærebar med 2 grafikkort, det ene er beregnet til alm. skrive opgaver, mails, internet osv. - det andet er til mere grafiktunge opgaver så som 3D og medium spil.
Fordelen er, at du har en lang batteri tid på maskinen, når den kun bruger "on-board" grafikkortet.

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=384700
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:50 #8
Du skal da vist have kigget på alle dine åbne spørgsmål, det har du vis også modtaget nogle mail fra Eksperten op !
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/SoronSR
Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. januar 2011 - 13:50 #9
#7: Den virker som noget af det rigtige.. :P men når jeg læser hvad der er i den så er jeg bare helt blank desværre.. Der er nogle gange nogle bærbare på tilbud i føtex osv. er det nogen der er noget værd eller hvad?
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 13:59 #10
Du skal være opmærksom på, at f.eks Føtex sælger ældre udgåede model. De kan som sådan være gode nok, men de er som regel med de ældre typer processorer (single core) altså kun med en kerne i processoren og så er de meget strøm slugende, samt de kan ikke bruges til 64bit system.

Du skal som minimum købe en maskine der har Intel Core 2 duo eller AMD x2 dual core.
Idag hedder de nyeste og bedste processorer, Intel Core I3 / I5 eller I7
Avatar billede SoronSR Nybegynder
19. januar 2011 - 14:02 #11
Okay.. Har også altid været lidt skeptisk over for dem.. har fået kigget på dem nu.. var ikke klar over hvad man skulle gøre ved spørgsmål der ikke var kommet ordentlige svar på..
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2011 - 14:06 #12
Den Samsung de har i denne uge, er ganske fornuftig - dog 15,6"
http://viewer.zmags.com/publication/4766aa6d#/4766aa6d/52