Avatar billede renevn Praktikant
24. januar 2011 - 09:25 Der er 5 kommentarer

Hvad skal jeg vælge alm. HDD eller SSD på bærbar?

Hej, min gamle bærbare synger på sidste vers og jeg er så småt ved at planlægge at købe den næste!

Jeg arbejder som selvstændig konsulent og benytter derfor virtuelle maskiner til "arbejdet ude hos kunden". På den måde slipper jeg for at blande "kunderne", deres applikationer samt de løbende geninstallationer.

Derfor har jeg brug for en relativ stor (500) HDD og ca. 8 GB RAM.

Mit spørgsmål er, vinder jeg noget (performance) ved en SolidStateHarddisk - udover at betale en merpris som er ca. DKK 10.000 ved 512 GB?

PFT
Avatar billede swiatecki Novice
24. januar 2011 - 09:49 #1
Du vinder SUPER meget, specielt når du resumer/pauser virtuelle maskiner.

derudover er der bedre batterilevetid
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 10:03 #2
Avatar billede renevn Praktikant
24. januar 2011 - 10:08 #3
På dit link - er der ingen HDD på 500 GB (som kan være i en bærbar).

Og hvis der var, så ville prisen også være omkring de DKK 10.000
Avatar billede renevn Praktikant
24. januar 2011 - 10:09 #4
OK - havde ikke tænkt på resume ... det er et væsentligt input
Avatar billede TheJoker Juniormester
24. januar 2011 - 10:38 #5
Hvis penge ikke er noget problem så er SSD the way to go.. Jeg gjorde den fejl at købe 2 stk til min private maskine.. Og jeg må sige det er både det bedste og værste køb jeg har gjort længe..

Bedste pga hastigheden.. Sååå lækkert det bare åbner når du næsten trykker på det der skal åbnes ;)

Værste pga hastigheden.. Og det er så fordi når jeg sidder med andre maskiner så bliver godt bims i låget at det lige pludselig går så langsomt hehe