Avatar billede logdog Nybegynder
25. januar 2011 - 12:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, men hvad for en?

Hej så prøver jeg lige her inde i denne kategori.

Jeg står og vil købe ny bærbar til min kæreste, som gave da hun bliver udlært her nu.

Jeg har små 5-6000 jeg kan bruge på det.

Den skal kunne køre spil som feks Sims3, og nyere spil. Der skal helst være et grafik kort i da jeg ikke rigtig gider det delt ram pis. Der skal selvfølgelig være et dvd eller Blu-ray drev i. og der må meget gerne være en HDMI udgang i så jeg kan køre den over fjernsynet.

Der ud over skal den være 17" og helst ikke særlig meget større.

Er der nogen i syntes ville være gode for den slat penge jeg har?

Håber der er hurtig svar, da jeg står og skal have den bestilt med det samme.

På forhånd tak
Avatar billede kalleandersen Nybegynder
25. januar 2011 - 13:12 #1
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2011 - 13:16 #2
En fin og prisbillig maskine, der kan klare dine krav:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190853

Den`s grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-560v.30292.0.html

En der godt nok er over de 6000 kr. men som ogå er en hel del bedre end ovenstående:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4318824
Den en core I5 processor, har 2 grafikkort, det ene (on-board)er beregnet til alm. skrive opgaver, mails, internet osv. - det andet (Gforce GT425) er til mere grafiktunge opgaver så som 3D og medium spil.
Fordelen er, at du har en lang batteri tid på maskinen, når den kun bruger "on-board" grafikkortet og den bliver ikke så varm og derfor har den ikke beho for at køler så meget.

Den har en bedre processor på 2,53Ghz, men som kan køre op til 2,8Ghz i turbo boost, såfremt der er behov for det.

Dens dedikerede grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Geforce-GT-425M.34152.0.html
Avatar billede logdog Nybegynder
25. januar 2011 - 14:46 #3
De ser rigtig gode ud! Hvordan er de i forhold til en jeg selv have kikket på også?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190853

Jeg ved noget om pc, men ikke så meget så jeg kan sige hvad der er det bedste køb til prisen. er villig til at gå en smule over prisen hvis det er en pc der er meget meget bedre og som der ved ikke behøver blive skiftet ud lige så "hurtig" som de andre.
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2011 - 15:09 #4
Jamen, den du selv har kigget på, ER den samme som jeg har ligger i første link. :-)

Dens processor er ganske udemærket og udfylder dine krav til fulde, selv om den ikke er på højde med de nye Core I3/I5 eller I7 fra intel.
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42925
Avatar billede logdog Nybegynder
25. januar 2011 - 15:24 #5
Hahaha så dygtig er jeg bare :D:D

Grunden til at jeg skrev det jeg skrev før angående værdig for pris er at der er lidt forskel i pris. og ifølge cpubenchmark.net så ligger den cpu der er i

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190853

på plads 377 med en benchmark rating på 1567

og den lidt dyre og bedre ligger på en

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4318824

plads 211 med en rating på 2592.

det lyder som en stor forskel for mine små ører, men er den så stor at det kan godt gøre prisforskellen på 2500kr? de har begge 4gb ddr3 ram. så det er jo ens.

Jeg vil selvfølgelig gerne spare de 2500kr da jeg så kan give hende en anden gave også :) men vil heller ikke hvis den "billige" sutter røv og er for langsom til de ting der kommer om 1 år eller sådan noget :)
Avatar billede frederikheien Nybegynder
25. januar 2011 - 15:40 #6
mit forslag er en compaq CQ71 den er 17,3 tommer kan køre the sims 3 og har hdmi udgang jeg kan kraftigt anbefale den da jeg selv ejer en

MVH Frederik
Avatar billede frederikheien Nybegynder
25. januar 2011 - 15:47 #7
jg mener den koster omkring 4000 kr
Avatar billede curzey Nybegynder
25. januar 2011 - 17:14 #8
Den ACer Aspire - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190853 - Du selv har linket her. Er HELT fint til hende, hvis den bare skal have de krav du har skrevet.

Den vil sagtens kunne spille masser af spil, har da selv en computer (godt nok ASUS) med nogenlunde samme specifikationer, godtnok lidt mindre ram og 32bit... Den kan jeg sagtens spille spil som CS,CSS,LoL,Sims3, BF2, og nyere spil, i højeste kvalitet uden lag.

Ingen grund til at købe den dyre du har fundet, heller spar de 2500 ;)
Avatar billede curzey Nybegynder
25. januar 2011 - 17:14 #9
Den ACer Aspire - http://www.edbpriser.dk/ (...) - Du selv har linket her. Er HELT fint til hende, hvis den bare skal have de krav du har skrevet.

Den vil sagtens kunne spille masser af spil, har da selv en computer (godt nok ASUS) med nogenlunde samme specifikationer, godtnok lidt mindre ram og 32bit... Den kan jeg sagtens spille spil som CS,CSS,LoL,Sims3, BF2, og nyere spil, i højeste kvalitet uden lag.

Ingen grund til at købe den dyre du har fundet, heller spar de 2500 ;)
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2011 - 17:22 #10
Jo der er meget mere "valuta" for de sidste kroner der er til forskel mellem den Acer jeg henviser til og den MSI jeg henviser til.
Du får en meget bedre maskine i MSI maskinen, kvalitet og pris følges ad.
Men Aceren kan nu sagtens klare dine krav pt. - men skal du f.eks spille nogle af de nyere spil, så må du dog nok beregne at den skal kører dem i en lav opløsning.

Ang. compaq CQ71
så er det desværre ikke verdens bedste grafikkort og er faktisk ikke særlig spil "venligt" og vil i ledt krævende spil kun kunne køre i lav opløsning.
Se f.eks her, de spil der er vist der, kan den KUN køre perfekt i dem se er vist som grønne
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-GMA-4500M.20379.0.html
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2011 - 17:40 #11
De 2to maskiner Acer og MSI`s grafikkort er afprøvet på div. kendte spil og jo grønnere de er markeret under hver spil, jo mere flydende og lag fri kører de.
Så snart den skifter over til en mere rødlig/gul farve, ja så har grafikkortet problemer med at kører det pågældende spil tilfredstillene.
Så tjek selv hhv. (Acer`s ATI Mobility Radeon HD 560v
og (MSI`s NVIDIA GeForce GT 425M)

http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html
Avatar billede logdog Nybegynder
26. januar 2011 - 11:44 #12
Så er den blevet bestilt. jeg endte med at bestille den Acer som både jeg selv og Haverslev linkede til. og så bestilte jeg også lige en Samsung extern harddisk til hende. så håber jeg at jeg kan have den inden weekenden. det ville være helt perfekt.

Mange tusinde tak til jer alle for den gode respons i har givet mig her inde.

Vi ses måske til næste spørgsmål jeg har engang :)

Mvh Ricki ingemann