Avatar billede michaelh84 Juniormester
03. februar 2011 - 06:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til nyt grafikkort

Hej Eksperter,

Mit gamle geforce 8800GT er død.

Hvor får man den bedste ydelse for pengene idag? ATI? GeForce?

Og meget gerne et bud på hvilket kort jeg skulle investere i til omkring 1000kr + - alt efter hvor godt det lyder :)

kom med nogle bud og tjen lidt point.

/Michael
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2011 - 07:27 #1
Du får mest ydelse i ATI men det virker som om at Nvidia Geforce holder længere.
men kig efter et ATI 4870 eller et geforce GTX250
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2011 - 07:36 #2
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2011 - 09:07 #3
Tror jeg ville vælge dette og så købe det ved BJ-Trading: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4230277

De ligger nr 3 billigste og køber ved dem så kan godt tale godt for dem;)
Derimod vil jeg advare mod 3D Club.. Aldrig oplevet noget godt fra det mærke..
Avatar billede Blueeyez Mester
03. februar 2011 - 09:10 #4
Hov mente nr 2 :)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. februar 2011 - 12:54 #5
Du kan læse her hvor de forskellige grafikkort er plaseret.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2011 - 16:35 #6
Tror det er lidt på sin plads at få resten af dit hardware på banen for at få en fornemmelse for hvad der kan betale sig. Resten af hardwaren kan blive en flaskehals.

#3 Tja, mine sidste 3 grafikkort kommer fra dem, og der har ikke været vrøvl med dem.
Er desuden standard PCB som stort set alle andre, så ikke den store forskel andet end evt. køling (som for mit vedkommende har været helt i top).
Men tja, hver sine erfaringer.
Avatar billede michaelh84 Juniormester
04. februar 2011 - 15:53 #7
Til chalde,

jeg opgradere løbende min computer, så hvis processeren eller andet engang skulle blive en flaskehals bliver det opgraderet.

Så et godt bud på et grafikkort til 1000kr hvor man får mest ydelse for pengene ville være en stor hjælp.

syntes listen fra silbidor var kanon tusind tak for den :)

Ellers smid et svar alle så får i lidt for besværet.

Tror valget ender på et gtx 460 :)
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2011 - 07:35 #8
GTX 460 giver også en fin ydelse til pengene.