Avatar billede jorgena Nybegynder
03. februar 2011 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom skift af regnskab

Hej

Jeg har en kunde der er plaget af, at C5 til tider er rigtig langsom. Det er fx let at se, hvis man skifter regnskab til et regnskab, hvor der allerede er andre brugere ind, tager det flere sekunder at skifte. Hvis man kører C5 fra terminalserveren (hvorpå også program og datafiler ligger) opleves der ingen ventid.

Installation:
C5 4,0 SP1 (build 180) med native database (ca 900 MB pr. firma)
25 brugere
Serveren er en Win2008 R8
Netværk: 100 Mbit (ikke hårdt belastet)

Ifølge kunden er det et problem, der pludselig er opstået, men kunden kan ikke kæde det sammen med nogen hændelse.

Hvor skal jeg lede?

(Og er det overhovedet tilrådeligt med så stor en installation på native? Kunden er megt glad for den simple, overskuelige backupmulighed)

MVH

Jørgen A.
Avatar billede mariaf Juniormester
03. februar 2011 - 20:33 #1
Native er ikke et problem, så længe de ikke låser for hinanden.

Hvor ligger C5? På egen maskine eller ligger den sammen med Exchange?

Bliver der sendt store mails?

Er antivirus uden for C5, eller måler den på netværkstrafikken mellem klient og server?

Hører mange brugere netradio / ser fjernsyn?

Mvh Maria
Avatar billede jorgena Nybegynder
03. februar 2011 - 20:39 #2
C5 ligger på server, der kun benyttes som terminal- og filserver til C5.

Problemet eksisterer også om aftenen, hvor der kører mindre en 300 kbit trafik på nettet.

Vi har prøvet at slå antivirus fra på både klient og server - det ændrede intet.
Avatar billede jjam Juniormester
04. februar 2011 - 07:11 #3
Efter som hastiheden er OK, når der køres på terminal server, så ville jeg mistænke netværk, eller klienter.

Er det et problem for ALLE klienter.

Kan der være noget med netværket, f.eks. en fysisk fejl der giver mange retransitionerne af netværkspakker.

Jan