Avatar billede S-Larsen Nybegynder
05. februar 2011 - 17:37 Der er 7 kommentarer

7 Professional, problem med "kør som administrator"

Hej

Jeg har fået et mystisk problem, som jeg ikke selv lige kan finde ud af at få rettet, har prøvet at google problem. Uden held!

Computeren står tændt som server med, Apache, MySQL, email-server og så som Media Center (mediaportal)

Problem som er opstået ud af det blå er:

Hver nat, bliver nogle af "service" genstartet
og én gang om uden Apache (alle www server programmer)

Det sker gennem et par *.cmd batch filer, det har også virker fint indtil for ca. en uge siden :(

Nu kommer Windows og siger "adgang nægtet", køres *.cmd filerne "som administrator" virker det perfekt. Men når de kører automatisk, bliver de ikke kørt som administrator, og det virker så ikke længere :( .... men hvorfor ikke det lige pludselig???

(Kommandoen er: NET STOP servicenavn)

HJÆÆÆÆLP!!!
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 18:12 #1
ind i kontrolpanel -> brugerkonti -> brugerstyring -< Rediger indstillinger for kontrol af brugerkonti og så skal viseren derinde bar helt i bund ;)
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
05. februar 2011 - 20:15 #2
Nej, der er stadig noget galt.
De indstillinger du referer til har ikke styr på
dos-promt.

Så når jeg indtaster NET STOP TVSERVICE,
så får jeg stadig Adgang nægtet.

Med mindre jeg kører som Administrator! :(
05. februar 2011 - 20:30 #3
Bruger du WIN7's "Opgavestyring" til at starte omtalte *.CMD scripts ?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2011 - 21:59 #4
Det jeg snakker om er du ikke skal godkende hvis du skal gøre eller pcen gør noget administrativt hvor man skal trykke på knappen fortsæt eller godkend.. hvis det ikke hjælper så er det måske din bruger der ikke er admin men begrænset?
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
06. februar 2011 - 09:09 #5
karise_larry:

Nej jeg bruger to andre programmer
Webkey2000 og system Scheduler.

Problemer opstår også hvis jeg kører CMD
og indtaster NET STOP ....

Det har virket.

Blueeyez:

Kontoen er en administrator konto. Jeg har deaktiveret
dialogboksen, som fremkommer, hvis man vil køre/installere
et program.

Har været inde og tjekke "lokale sikkerhedstjenester" og
kan ikke lige finde fejlen :(

Men som nævnt før, det har virket. Jeg kan let installere
programmer, uden der kommer en Adgang nægtet!
Avatar billede S-Larsen Nybegynder
06. februar 2011 - 09:19 #6
Hvis vi ikke kommer et svar nærmere, har jeg løst problemet.
- Dog ikke helt som jeg gerne ville.

Jeg har valgt at kører Webkey2000.exe og SystemScheduler.exe
som administrator.

Så har stadig problemet, hvis jeg starter en cmd og glemmer
at kører den som administrator.

Men hvis I ikke har en virkende løsning, så bliver dette løsningen :D
28. juli 2011 - 21:30 #7
(Husk at [accepter] dit eget ovenstående [svar] ...)