Avatar billede Skipperom Nybegynder
07. februar 2011 - 14:23 Der er 9 kommentarer

Hæfteudskrivning

Hej
Har rodet noget rundt i Word 2007 for student, men kan ikke lige finde hvordan jeg skal printe til et hæfte. Har godt nok fundet ud af det selv med 2 ark a4, men det ville alt andet lige være nemmere hvis den selv kunne finde ud af at printe rigtigt ud og nummere siderne korrekt. Er det noget I/du kender til.
mvh. Ole
07. februar 2011 - 14:26 #1
Så skal vi have nogle detailjer om dokumentet. Hvad er formatet, og hvordan ønskes det udskrevet.

Er det f.eks. et 8-sidet A5-dokument, som du ønsker udskrevet på 2 liggende A4-sider.
Avatar billede Skipperom Nybegynder
07. februar 2011 - 17:07 #2
Nej.
Det er en tekst skrevet i Word i A4 format og som fylder 5 sider.
Det bliver 4 sider pr. A4 ark. Arbejder kun i A4.
Ole
08. februar 2011 - 09:26 #3
Hvis det skal udskrives i A5-format, vil jeg kraftigt anbefale dig at arbejde i A5!

I Word 2007 kan du på båndet Sidelayout vælge Margener->Brugerdefinerede margener.....
I afsnittet Sider vælger du feltet Flere sider: 1-falset højformat
08. februar 2011 - 09:27 #4
Du skal ikke selv bruge Svar-funktionen. Svar er forbeholdt løsninger og pointgivning.
Avatar billede Skipperom Nybegynder
08. februar 2011 - 12:15 #5
Jamen tak for hjælpen, jeg prøver i A5 formatet
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. februar 2011 - 22:44 #6
Som jeg forstår det, skal dokumentet udskives på A4-papir, men med 2 sider pr. ark, sådan at siderne kommer i rigtig rækkefølge, når de samles til et hæfte og foldes.

Hvis det er rigtigt forstået, har Word en indbygget funktion til at lave en sådan folder:
Åbn dialogboksen Sideopsætning > fanen Margener. Under "Flere sider" skal du vælge "1-falset højformat". Du ser siderne som A5-sider i fortløbende rækkefølge, men Word sammensætter dem korrekt ved udskrift. Det kan være nødvendigt at ændre på margener mm. for at få opsætningen, som du ønsker den.

For mere forklaring, se:
http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP030729491030.aspx
Avatar billede Skipperom Nybegynder
09. februar 2011 - 14:02 #7
Hej
Tusind tak, det var nok lige det jeg søgte
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. februar 2011 - 15:34 #8
Hej Skipperom
Ved ikke med sikkerhed, om din sidste post gælder min forklaring.
Avatar billede Skipperom Nybegynder
22. februar 2011 - 09:31 #9
Nu har jeg fået det svar der hjalp mig.
Spørgsmål herefter afsluttet.
Ole