Avatar billede krungsted Nybegynder
07. februar 2011 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Asus P5B deluxe

Jeg er ved at geninstallere windows 7 på mit Asus P5B deluxe bundkort, men den stopper og siger at den mangler en device driver til cd/dvd (sådan forstår jeg det), men jeg har mistet cd'en der fulgte med bundkort, så den kan jeg ikke bruge ... troede at det var driver til sata/raid, så det downloadede jeg, men det var heller ikke det. Jeg kan ikke komme videre og forstår ikke, jeg må have overset noget, for jeg har jo installeret før uden problemer.

Hd er sata, og har prøvet med både IDE og SATA dvd til installering.

Nogen ideer ?
Avatar billede Blandy Praktikant
07. februar 2011 - 15:46 #1
Win 7 burde ikke have problemer med at kører et dvd/cd drev ved en geninstallation. Men hvad skriver din pc helt nøjagtig når den stopper installationen?

Hvad er det for en dvd/cd drev?

Finder din bios drevet?
Avatar billede krungsted Nybegynder
07. februar 2011 - 22:50 #2
Har lige skiftet dvd drev (ja, det bliver fundet) ... Der står ... " A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, cd, DVD, or USB flash drive, please insert it now" ...

Jeg forstår det som om den mangler driver til CD/DVD .. men hvordan kan jeg så komme igang med installationen ? ... prøver lige en anden hd også.

bios finder drevet, det et sata drev.
Avatar billede krungsted Nybegynder
23. maj 2011 - 11:08 #3
Dårlig skive :)