Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
08. februar 2011 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere printer driver

Hej

Jeg har en Dell 948 All in one printer. Jeg har været ved at forsøge med installation af printer driver, da jeg har fået ny computer. Jeg henter driveren og starter installationen og den forløber uden problemer lige indtil den er færdig og har sagt "congratulation, your software has succesfully been installed", hvor den så kommer med følgende meddelelse "The Dell AIO printer 948 printer driver is not installed. Please reinstall your printer driver".

Jeg har forsøgt at installere igen og igen samt afinstallere det helt, men intet hjælper. Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal prøve?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 20:29 #1
højre klikker du på installationsfilen og vælger "kør som Administrator" når du installere den ?

Nogle printere skal have installeret software som det første (uden printer er tilkoblet) og når den så beder om den i installationen, så sættes den til.
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 20:31 #2
En anden ting, du husker vel at der er forskel på 32bit og 64bit drivere - altså du skal installere en 64bit driver, hvis du f.eks  kører med Windows 7 Home premium 64bit system
08. februar 2011 - 21:01 #4
Nemlig: Du har jo ikke defineret under hvilket Styresystem du snakker om ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
08. februar 2011 - 21:01 #5
har prøvet at installere som adm. nu, men det virker heller ikke. Jeg synes bare jeg kan læse mig frem til at den er kompatibel med Win 7, hvilket dog ikke var i starten... Jeg er klar over at der er forskel på 32 og 64 bit version af Win 7. Fatter simpelthen ikke hvad der er galt, men det kan nok være noget med at driveren ikke passer til Win 7...
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2011 - 08:21 #6
Hvis ikke denkan køre med Vista driveren eller en windows 7 standard driver, så har du et problem, idet der ikke er windows 7 drivere til den printer.

Hvis dit styresytem er windows 7 pro / Entrep. / ultimate, så kan du køre f.eks virtuel pc / XP mode på den og f.eks installere XP og bruge XP drivere til den printer.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
Avatar billede Dahlgaard83 Praktikant
11. april 2011 - 14:16 #7
Problem kunne åbenbart ikke løses. Bruger gammel computer til printeren...