Avatar billede NeddyDK Nybegynder
09. februar 2011 - 12:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC Går i sort.

Hej Folkens

Her er en lille problem stilling jeg har døjet med og postet herinde et par gange. Jeg har fået meget hjælp til fejlfindign så tak for det men der hvor jeg er nu er som følger:

Min Pc kører uden problemer med et GTS 8800 Grafikkort.
Men så snart jeg sætter et "high End" fx kort i spasser maskinen helt af.
Jeg når ikke ind i windows og hvis jeg gør går den i sort efter et øjeblik. Jeg kan godt starte PCen i Safe mode uden problemer.
Men det er som om at når maskinen skal op i hastighed der er hurtigere end det GTS 8800 FX kort jeg har prøvet med går den i sort.
Det samme når jeg ikke har installeret driver til fx kort. så "virker" det men så snart driver er installeret så er vi tilbage til samme problem.
Hvad der er lidt underligt er at 1 ud af 5 gange hvor jeg er nød til at genstarte PCen skal jeg stille tiden og settings i BIOS igen.

mit setup er :
Windows 7 64bit
Intel Core i7 950
ASUS P6T Deluxe V2
OCZ 120GB SSD RevoDrive PCI-Express
Western Digital 2000GB
Plextor PX-L890SA DVDRW
ASUS EAH6970 2DI2S 2GD5
Corsair 6GB DDR3 2000MHZ (3X2)Domin
Raidmax RX-1000

Jeg hælder lidt til at det måske er bundkortet ? ..

mvh.

Casper Eriksen
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
09. februar 2011 - 12:50 #1
Skal lige siges at jeg har haft et ASUS GTX570 hvor det var det samme probem. Der fik producenten dog med til at jeg fik det byttet.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 13:09 #2
Jeg hælder lidt til at det måske er bundkortet

skriver du selv og det tror jeg også

en bios opdatering kunne måske løse det

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=iRlP8RG9han6saZx&templete=2

den sidste er denne her
P6T Deluxe V2 1108 BIOS

glem heller ikke chipset driveren til graffikkortet

et lille spørgsmål til dig

OCZ 120GB SSD RevoDrive PCI-Express

hvordan kører den i hastighed på din pc
er den væsentlig hurtigere end normal harddisk
det er bare hvad du syntes ikke tallene for dem har jeg set

m.v.h
Avatar billede jingles Nybegynder
09. februar 2011 - 13:15 #3
Har du prøvet med en anden psu?
Men ja lyder som bundkortet.
09. februar 2011 - 13:46 #4
Mit bud er at computerne loader de gamle driver til dit GTS 8800, og da du har skiftet grafikkortet ud spasser det, start op i fejlsikret og slet din gamle driver til GTS 8800, og start der efter op i Normal tilstand.

ps. undskyld hvis det dårligt formuleret, men sidder og har engelsk så ska koncentere mig om 2 ting på engnag (:
Avatar billede jingles Nybegynder
09. februar 2011 - 14:58 #5
Godt bud. prøv at bruge driver cleaner.

Men det forklarer ikke tilfældet med BIOS.
09. februar 2011 - 19:05 #6
hov havde ikke set det med BIOS, prøv en at resette den helt for bunden altså ved at pille Bios batteriet ud og start instil den igen (:
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
09. februar 2011 - 19:32 #7
Er prøvet. no go ...
Har tilmed resat CMOS.
09. februar 2011 - 19:54 #8
Flash BIOS :D
09. februar 2011 - 22:46 #9
virkede det med drivern :D
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2011 - 07:37 #10
du bliver nok nød til at geninstallere dit styresytem
det kan godt låse en pc

m.v.h
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
11. februar 2011 - 12:17 #11
Nå vi er så ved at maskinen er gået ned både med nyt GTS8800 fx kort samt 6970 fx kortet.
BIOS er opdateret.
Ramtest er ok.

Status er at det ser ud til at være bundkortet da BIOS resetter settings 1 ud af 5 gange PCen blvier genstartet.

Mit spørgsmål er så bare

Når nu vi har haft så svært ved at finde fejlen og sansynligheden for forhandleren tester bundkortet uden at finde nogen fejl er ret stor. hvad pokker gør man så ?
Der er ikke meget hjælp at hente hos forhandleren med mindre man betaler sig fra det. (hvis de skal kunne reparere det skal de jo kunne finde fejlen) problemer er bare at ved diverse tests:
3D mark Vantage og CPU tests og diverse Benchmarks kan den køre uden problemer.

Øv øv øv
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
11. februar 2011 - 12:21 #12
og furmark kører også fint.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 13:31 #13
prøv lige den dumme

tag batteriet ud på bundkortet og sæt det i igen og gå i bios og save

m.v.h
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
11. februar 2011 - 13:46 #14
Been there done that. Selvom Bios resetter så selvom jeg har gen etableret instillingerne er problemet stadig der mht. at den går i sort.

:(
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 14:58 #15
endnu et bud

kunne være en driver der laver skjulte show for dig

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

der kan godt være mange selv om du tror den er opdateret
husk at tage backup af driverne til næste gang

m.v.h
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
10. marts 2011 - 14:40 #16
Nå Så er der her en opdatering...

shg.dk hvor jeg har købt komponenterne har nu haft min pc til rep og udskiftet:
Bundkort,Grafikkort,CPU og Revodrive SSD.
Har selv prøvet med anden PSU og tilsvarende RAM. Hvor Den stadig crasher.

når det sker på Desktoppen, (som tidliger skrevet er det HELT random hvornår den går ned) kan jeg ikke andet end at trykket power knappen på kabinet ned i 5 sec og hvis jeg gør dette kan jeg lige nå at høre at den "logger af" lyd mæssigt.
Hvis jeg ikke trykker på knappen crasher maskinen efterfølgende HELT(hvis der bliver afspillet musik dør lyden også eller går i hak).
Har geninstalleret 3 gange med 2 DK windows 7 med og uden SP1
og en enkelt gang med UK versionen af win7.
Har kikket i diverse minidumps som win7 har lavet hvor der har været TDR fejl
Jeg er nået dertil hvor jeg tænker på om det er komponenterne SAMLET der bidrager til denne kryptiske fejl hvor jeg så ville være på spanden da jeg ikke kan få byttet komponenterne til andre eller få pengene tilbage når det er "mig selv" der har samlet den.

eller også er det en software fejl jeg eller shg ikke har kunnet finde.

Eller har jeg brugt 14kilo på en brevvægt?

/Neddy
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
10. marts 2011 - 14:55 #17
Der skal lige siges at Temperaturer er på intet tidspunkt kritiske.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 15:53 #18
kunne efterhånden mistænke det var en indstilling i din bios der gør det men hvilken ???
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
20. marts 2011 - 12:32 #19
Nå men alle dele er skiftet og der er smidt et andet type fx kort... så noget kunne tyd på det var kompatibilitet...