Avatar billede dvk Nybegynder
13. februar 2011 - 22:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HIFI: Lyden forsvinder når "lydsporet" er lavt.

Hej Eksperter,

Jeg har lidt problemer med hjemmebiografen som jeg meget håber at I kan hjælpe mig med.

Problemet er, at lyden slår fra, når lydsporet er lavt. Det vil sige, at lyden slår (helt) fra hver gang der er en filmscene med eksempelvis åndedræt, fodtrin, fuglekvider etc, mens der aldrig er problemer i scener med eksempelvis tale og musik.

Det er lidt svært at forklare, men jeg håber at det giver mening?

Er der én derude som har et bud på hvad der kan være galt?

Mvh
Daniel
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2011 - 23:14 #1
Hvad er det for noget udstyr du har?
Hvad bruger du som afspiller?

Ps du husker lige at vende tilbage ikke??
Du har nogle gamle spm der ikke er afsluttet som er gule. Om du har fået nogle løsninger på dem må du selv vurdere.
Avatar billede dvk Nybegynder
14. februar 2011 - 00:08 #2
Hej 22..

Jeg har en projektor, en forstærker, en dvd-afspiller og tilhørende højtalere. Så det er en dvd-afspiller jeg bruger som afspiller. Den har i øvrigt indbygget tv-tuner - ved ikke om det har noget at sige.

Så har jeg lukket et par gamle spørgsmål. De sidste to har jeg ikke fået svar på. Kan/skal de lukkes alligevel på en eller anden måde? Jeg har skam til hensigt at vende tilbage ja :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2011 - 08:38 #3
Ja er dine spm gået helt døde, og du ikke har fået noget brugbart lukker du dem selv ved at lægge svar og acceptere dit eget svar.

Tror ikke det har en betydning den har tuner.
Opstår fejlen både ved dvd afspilning og almineling "Tv kigning"?
Hvis det gør må din forstærker have en form for "auto mute" funktion tilkoblet. Det lyder lidt åndsvagt, men er det bud jeg lige kan komme med. Prøv at kigge i indstillingerne for din forstærker.
Avatar billede dvk Nybegynder
18. januar 2015 - 16:38 #4
Luk