Avatar billede jaaz Nybegynder
14. februar 2011 - 16:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kontrol over venstre/højre margen i sidehoved og sidefod (Excel 2003)

I forbindelse med at jeg har ændret standard venstre/højre margener i mit regneark (Excel 2003) vil jeg gerne have sidehoved/sidefod til at "følge med", således at de er justeret i forhold til de nye margener for selve arket. Jeg synes ikke jeg har mulighed for at påvirke disse margener nogen steder - any ideas?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2011 - 17:39 #1
Det er ikke muligt at ændre margener for sidefod/sidehoved. De er altid 0,75 inch. Det er dog muligt at lave større margin (end 0,75 inch) i højre side ved at indsætte mellemrum.

(Oversæt om nødvendigt selv til dansk)

1. Click Page Setup.
2. Click Header/Footer tab, Custom Header eller Custom Footer.
3. Indsæt ét eller flere "non-breaking spaces", efter footer/header teksten ved at holde Alt-tasten nede og herefter trykke på 0160 på det numeriske tastatur.

Hvis du ønsker større margin for venstre footer/header kan du bare indsætte mellemrum før footer/header-teksten.

Det er noget bøvl og det kan være svært at få til at flugte præcist med sidemargin, men der findes mig bekendt ingen bedre metoder.
Avatar billede jaaz Nybegynder
28. februar 2011 - 15:52 #2
Ja, det er jo ikke ligefrem løsningen på mit problem. Er der nye muligheder i Office 2007/2010?
Avatar billede jaaz Nybegynder
30. maj 2011 - 10:10 #3
Jeg lukker dette spørgsmål nu, da der ikke er kommet et accepteret svar indenfor en rimelig tid
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 10:40 #4
Du er jo heller ikke selv særlig hjælpsom når du blot konstaterer, at:

Ja, det er jo ikke ligefrem løsningen på mit problem
Avatar billede jaaz Nybegynder
30. maj 2011 - 11:01 #5
Mit spørgsmål var klart: Hvordan styrer jeg marginerne, og det har du ikke svaret på. Enhver kan sætte nogle blanktegn eller mellemrum ind før og efter noget tekst - det synes jeg ikke fortjener nogle point. Men tak for forsøget.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 11:39 #6
Intet kunne være mig mere ligegyldigt end dine point, men jeg svarede blandt andet på følgende, som du skrev indledningsvist:

"Jeg synes ikke jeg har mulighed for at påvirke disse margener nogen steder - any ideas?"

så din arrogance kan du holde for dig selv.

Hans
Avatar billede jaaz Nybegynder
30. maj 2011 - 12:15 #7
Ja, undskyld - jeg har jo ikke mulighed for at vise dig min taknemlighed på anden vis end at tildele dig points...

Mit problem er ikke løst, og der er ikke udsigt at der er andre der kan/vil bidrage med en løsning.

Jeg tror ikke vi kommer videre med noget konstruktivt, så lad det være sidste kommentar i denne tråd.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2011 - 12:32 #8
Er der nye muligheder i Office 2007/2010?

Ja, det er der....
I 2007 udgaven:
Marker side hovedet -> Design -> Flueben i "Juster med sidemargner"
Avatar billede jaaz Nybegynder
30. maj 2011 - 12:39 #9
Tak for hjælpen, vejmand!
Prøv at smide et svar - så må jeg se om jeg kan give points 2. gang (ellers har du dem til gode til dit næste svar)!
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2011 - 15:44 #10
Velbekomme, point må vente til en anden gang.  :-)