Avatar billede fiv Nybegynder
16. februar 2011 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mpeg4 problem med Sony Vegas Pro 8.0

Hej,
Jeg har lige faaet et headcam, som optager vídeo i mp4 (el. mpeg4?). Det er umuligt for mig at importere mp4-filerne til redigering i Sony Vegas Pro 8, som er mit normale redigeringsprogram.
Programmet giver ingen fejlmeddelelse ved import men viser intet billede - kun audio (videoen vises bare som sort). Det samme synes at goere sig gaeldende ioevrigt, naar jeg importerer avi filer.
Jeg har luret lidt rundt paa nettet omkring dette problem, og det ser ud til, at den eneste/bedste maade at arbejde med video-filerne paa at konvertere mp4-filerne til mpeg2.
Er det rigtigt.
Og hvis jeg vaelger at gaa den vej, er der saa et kvalitetstab i den faerdige video?
Jeg er jo svaert interesseret i at bevare min fine HD kvalitet i optagelserne ;)

Venlig hilsen
Fie

P.s.: Venligst, ikke for teknisk svar, da jeg er total ignorant paa omraadet.
Avatar billede henninga Novice
08. marts 2011 - 20:39 #1
Hej Fie
Hvis du er ignorant på området er det jo lige meget hvad man skriver - du ignorerer det hele  :o)
Men det er nok ikke hvad du mener.

Du optager i mpeg4 HD format som Vegas 8 ikke kender. Den bedste løsning på det, er at opgradere dit program til den sidste nye version. Den kan arbejde med mpeg4.
Den næstbedste løsning er at konvertere til et format som kan bruges og hvis Vegas pro 8 kan arbejde med AVCHD vil det være det bedste at konvertere til og stadig beholde HD.
Mpeg2 er til SD og kan ikke bruges til HD så det vil give tab af den høje opløsning.

Prøv denne konverter som kan konvertere til mange forskellige formater: http://www.koyotesoft.com/indexEn.html
Avatar billede fiv Nybegynder
10. marts 2011 - 16:00 #2
Hej Henning,

Tak for din kommentar!
Koyotesoft's video converter ser rigtig godt ud - og det er godt at vide, at Mpeg2 ikke er en god løsning, hvis jeg vil bevare HD kvaliteten.

Jeg satser på at bruge Koyotesoft's free video converter til at lave det hele om fra Mpeg4 til AVCHD.

Smider du ikke lige et svar, så jeg kan give dig points'ne?

-ps: God og pædagogisk forklaring til 'ignoranten' ;)
Avatar billede henninga Novice
10. marts 2011 - 18:40 #3
Her er et svar.
Husk lige at programmet kun er frit i 30 dage, så skal du købe en registrering. Bare så du ikke pludselig står med nogle filer du ikke lige nåede  :o(
Jeg har købt programmet (vist 100,- Kr) for jeg syntes det er genialt.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede fiv Nybegynder
10. marts 2011 - 20:03 #4
Takker!