Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 14:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Zepto - sælge dele ?

Hej

Jeg har en bærbar zepto 6625WD, hvor jeg for nyligt fik repareret grafikbundkort - tror jeg det var. Det kostede jo en del. Nu bliver min bærbar ret varm, så jeg havde tænkt på at få udskiftet dens blæser, men har fået at vide, det vil koste ca. 8-900 kr. hos en computerforhandler. Synes snart, jeg lige så godt kan sælge den, og så købe en ny...

Jeg så i en tråd her på eksperten.dk, at en har kunnet sælge sin computer, hvor en anden også havde problemer med sin zepto.

Tror I, det er muligt at sælge dele i den? Eller bør jeg sælge computeren samlet?

Det er nemlig sådan, at mange zepto brugere står i en åbenbart træls situation, at det kan være svært at redde sin computer, når firmaet, som havde zepto, ikke eksisterer mere...

Hvis nogen læser min tråd og som kender til delene i zepto 6625WD må I meget gerne fortælle mig, om de er noget værd at sælge... :-)
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 15:20 #1
Smid den til salg på www.dba.dk
http://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/baerbare-computere/andre-baerbare-computere/maerke-zepto/

Jeg har selv haft en 6625WD som gig kold pga. grafikken, solgte den på den blå avis som res.dele - 1500kr. - var OK i processor, harddisk, ram, skærm, strømforsyning osv.

Hvis den ellers kører OK, bortset fra at den bliver varm, så sælg den da samlet med en kommentar om at den bliver var. (det er den også kendt for) :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
19. februar 2011 - 15:22 #2
Jeg mener at Forbrugerrådet har en regel om at et firma er forpligtet til at levere reservedele op til 5 år efter lukning. Er nu ikke helt sikker, men du kunne jo prøve at gå videre med det :)
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 15:22 #3
lidt for hurtigt med stavningen :
gig  = gik /...bliver var. =  bliver varm
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 17:02 #4
Okay det var interessant...

Når jeg har surfet rundt på nettet f.eks. for at søge et nyt batteri til min zepto, er det bare helt umuligt. Og det ses også, at flere andre zepto brugere har oplevet nogle problemer og også har forsøgt at skaffe nye dele.

Det er først nu, at min computer her på det sidste er begyndt krakke. Tror jeg nu har været en af de heldige, der kunne få den til at overleve så længe i forhold til dem flere, jeg har læst om på nettet, der har haft problemer med deres... hmm

Jeg købte min bærbar i sommer 2007. Jeg ved ikke, hvornår zepto ikke eksisterede mere.
Avatar billede mramager Nybegynder
19. februar 2011 - 17:05 #5
Til haverslev... tak for tippet. :-) Havde ikke lige selv tænkt på dba.dk...

Ville nok også bare være sikker på, at det kunne lade sig gøre sådan noget... Jeg kan ikke selv finde ud af at skille den computer ad. Måske hvis jeg prøver bare mig frem... Men kan jo prøve at sælge den samlet...
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 17:13 #6
Avatar billede Airbender Nybegynder
20. februar 2011 - 11:48 #7
gå ind på shg og find en blæser der passer til den , og så skal jeg lave en guide til dig med hvordan man skifter den 100% , kan lave en video , fx
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2011 - 15:55 #8
Nu er det jo langt fra sikkert at blæseren fejler noget, men blot skal rengøres for at holde temp. nede
Så lidt rengøring:

http://www.youtube.com/watch?v=0yyEVSkz_0M&feature=related
Avatar billede mramager Nybegynder
20. februar 2011 - 18:10 #9
Airbender: Det er soms sagt nærmest umuligt at finde dele til zepto, og jeg ved ikke engang, hvilken type, den skal have... Jeg har fået tilbud fra et sted, som har oprettet en service til netop zepto kunder. Pris til ca. 900 for udskiftning af blæser. Det er dyrt, når jeg for nyligt fik den repareret i grafik-chippet. Det var dyrt.

Inde på shg er zepto ikke engang på listen...

Jeg ender nok med at sælge den. Gider ikke bruge så mange penge til sådan en computer... :-(

Tror min næste skal være en apple mac.... hmm

haverslev: Jeg vil se på den link, tak....
Avatar billede mramager Nybegynder
21. februar 2011 - 16:38 #10
Svar til haverslev, da jeg ser det som den mest billige og fornuftige løsning... ;-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede mramager Nybegynder
21. februar 2011 - 16:40 #11
altså indtil den slet ikke kan mere...