Avatar billede Evernoj Nybegynder
19. februar 2011 - 15:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgangsproblem efter flytning af C5 til anden computer.

Da jeg har købt ny computer har jeg flyttet min c5. Jeg har installeret c5 CDén på den nye computer og brænd hele c5 mappen på den gl pc over på en cdrom... og kopieret den ind i den nye c5 mappe.
Det fungerer fint... lige indtil jeg taster mit brugernavn ind. Så siger c5 at der ikke er adgang pga der er flere brugere oprettet end der er tilladelse til.
Men jeg har ikke oprettet andre brugere.. kun kopieret programmet over på en anden computer?
Er der noget jeg mangler at gøre?
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
19. februar 2011 - 19:48 #1
Hej Evernoj

Har du husket at fjerne skrivebeskyttelsen fra dine filer og mapper? (filer og mapper på en CD-ROM er jo skrivebeskyttet da mediet er read only - og din windows nulstiller ikke det selvom du kopierer dem ind på harddisken).

Driller det stadig efter du har fixet det, så prøve at slette c5user.sys / c5user.c5s. Det er en fil som C5 selv laver igen - og hver bruger der logges ind har typisk en fillås på filen.

Endelig kan du prøve at genstarte din PCer. Nogle gange kører C5-programmet videre selvom det ikke er på skærmen. Sådan en C5 der "hænger" vil naturligvis også optage en bruger (men det er nu nok ikke det du oplever - for det kræver jo at du har haft liv i C5 en gang)...

MVH
    gsl (at) systemconnect.dk
Avatar billede Evernoj Nybegynder
20. februar 2011 - 15:53 #2
Hej Gert,

Tak for svaret... men jeg kan umiddelbart ikke fjerne skrivebeskyttelsen. Vista siger adgang nægtet og at det kræver adminstrater rettigheder... hvilket jeg ellers mener jeg har? Det er da min computer og der er ikke oprettet andre brugere end mig... ?

Jeg har prøvet at slette c5user.sys.. det hjalp ikke..

Mvh Evernoj
Avatar billede Evernoj Nybegynder
20. februar 2011 - 16:41 #3
Hej Gert,
Det virkede efter jeg fik fjernet skrivebeskyttelsen (krævede nogen flueben i tilladelser)
Du får point.. jeg skal lige finde ud af hvordan jeg giver dig dem...

Vh Evernoj
Avatar billede Evernoj Nybegynder
20. februar 2011 - 16:43 #4
Kan du ikke lige skrive igen.. så accepterer jeg dit svar ;-)

Vh Evernoj
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
21. februar 2011 - 13:18 #5
Jo da - hermed sket :-)

Glad for at det hjalp dig videre...

MVH
  gsl (at) systemconnect.dk