Avatar billede fjeld Praktikant
20. februar 2011 - 11:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering i tekst ved brug af formel

Hej Alle

Jeg har et mindre problem som jeg håber at I kan hjælpe med.

Jeg har et faneblad som har en masse tekst i en masse celler. Jeg har i et andet faneblad oprettet nogle formler der henter tekst fra den andet faneblad.

Problemet er, at tekst i hver celle er forskellig formatteret, dvs. at f.eks. første linje i cellen er med fed, men resten er ikke fed. Når jeg så bruger en formel til at hente denne tekst, så mistes formatering med fed osv.

Kan dette løses?

Mvh. Peter
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2011 - 11:13 #1
Hvis række A skal være fed, markerer du rækken ved at trykke på A og så på fed knappe.
Avatar billede fjeld Praktikant
20. februar 2011 - 11:19 #2
Ja - bare det var så simpelt. Men som jeg skrev, så har jeg styr på den del, og man kan få også lave forskellig formatering i en Celle, hvilket er det jeg har gjort, men formateringen mistes, når jeg henter teksten ved at bruges en formel.

I dette tilfælde opslagsformel, som siger at vi en given værdi indtastes, så skal teksten hentes, og så mister cellen sin formatering.

Kan dette løses?
Avatar billede zips Juniormester
20. februar 2011 - 12:15 #3
At hente en tekst værdi fra et andet faneblad, tager ikke formateringen med fra den fane, er det sådan du regnede med det ville ske?
Avatar billede pstidsen Novice
20. februar 2011 - 12:21 #4
Nej, men han efterspørger en kode/formel/funktion der gør sådan at formateringer bliver taget med over.
Avatar billede fjeld Praktikant
20. februar 2011 - 12:43 #5
Korrekt pstidsen - og ja, troede faktisk at den ville tage formateringen med over. Men har selv konstateret at det gør den ikke! Og derfor spørger jeg til om der er nogen som kender til en løsning?
Avatar billede zips Juniormester
20. februar 2011 - 12:53 #6
Avatar billede fjeld Praktikant
06. oktober 2011 - 12:46 #8
Løsning blev det jeg kalder mellem formler, derved sker konverteringen anderledes.

Der er point til dem der er hurtigst.
Avatar billede pstidsen Novice
06. oktober 2011 - 12:51 #9
Du kan godt give point til flere hvis det er...