Avatar billede kiki Juniormester
21. februar 2011 - 01:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flyt min Windows 7 licens

Windows 7 kan ikke være aktiv på 2 computer samtidig, vel?
Jeg har aktiveret min Windows 7 på min gammel computer. Nu køber jeg så en ny computer (uden Windows) og ønsker derfor at flytte min Windows 7 licens fra den gammel computer til den nye.
Kan jeg det? Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 01:34 #1
Ringer til Microsoft danmark, og forklarer dem situationen.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 07:50 #2
Mikrosoft fortæller kun, om du må gøre det.
Om det kan lade sig gøre er et andet spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 13:45 #3
Hvis din licens er Retail kan du bare prøve at flytte den selv, men hvis det er OEM, så slet den fra den gamle computer, før du ringer til Microsoft support, og forklarer, at din gamle computer ikke kan køre mere. Andre har fået flyttes deres licens. Se her:
http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2011 - 20:43 #4
Bare den slettes fra den pc hvor det ikke skal bruges mere.
Om det gøres før han ringer eller efter, har intet at sige.
Avatar billede kiki Juniormester
22. februar 2011 - 00:38 #5
Jeg prøver at ringe i morgen formiddag.
Avatar billede kiki Juniormester
22. februar 2011 - 17:37 #6
Ham som jeg kom til at tale med fra Microsoft han viste det ikke? Jeg synes det er for dårligt, at han ikke ved det. Men han troede at jeg godt kunne. Han synes jeg bare skulle prøve. Hvis det ikke lykkes kunne jeg ringe igen.
Send bare et svar
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 17:46 #7
Hvis det er en person fra Microsoft support du har talt med, må han være meget inkompetent eller ugidelig, når han ikke kunne klare et så simpelt spørgsmål.
Men ok, kør den installation og se om der kommer en meddelelse fra Microsoft når du går på nettet, eller når du opdaterer. Og så må du jo tage den derfra.
Avatar billede kiki Juniormester
22. februar 2011 - 17:54 #8
Det var en person fra Microsoft support. Jeg synes også det er fordårligt.

Men nu bestiller jeg så computeren uden Windows. Jeg får den først i næste uge. Så håber jeg ikke jeg får for store problemer.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 18:00 #9
Ja det er klart at du ikke skal købe det samme produkt igen. Det er sgu da dyrt nok i forvejen.
Jeg tror nu også på, at det ordner sig til sidst. Spørgsmålet er bare, om du får noget midlertidig bøvl. Men måske går det bare glat, så det haster ikke med at bekymre sig. Det når man altid:)
Avatar billede Mette1969 Novice
01. marts 2011 - 22:52 #10
Du kan godt hvis det er en Retail.
Du kan ikke hvis det er OEM. En OEM er bundet til bundkortet og kan ikke flyttes over på en ny maskine.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2011 - 22:58 #11
Der er vist modstridende oplysninger...

Man kan flytte en OEM licens. Har en kammerat der fik det gjort med Microsoft hjælp.
Avatar billede kiki Juniormester
02. marts 2011 - 02:20 #12
Det er en OEM som jeg har.
Jeg for computeren i morgen, så finder jeg ud af det.
Avatar billede kiki Juniormester
02. marts 2011 - 22:50 #13
Det ser ikke godt ud.

Jeg har ringet ind til Microsoft support 2 gange i dag. Jeg snakkede med 2 forskellige personer. Første gang spurte han om det var en OEM som jeg havde, det blev jeg jo nød til at sige at det var. Anden gang skulle jeg fortælle min kode, og da jeg gjorde det kunne han se at det var en OEM. De sagde begge 2 at en OEM ikke kan flyttes over på en anden computer.

Jeg ved ikke om der er kommet nye regler?
Avatar billede Mette1969 Novice
02. marts 2011 - 22:58 #14
Det var jo det som jeg sagde.

Og ja, jeg tror faktisk at reglerne er blevet ændret. (er dog ikke sikker på det)
Men hvis john_stigers har en ven som fik det gjort, så kunne det jo også tyde på at reglerne er blevet ændret. Hvornår fik din ven det gjort John?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2011 - 09:03 #15
3 uger siden ca.
Avatar billede Mette1969 Novice
04. marts 2011 - 16:40 #16
Mærkeligt?
Jeg skrev e-mail til Microsoft support i november 2010. Der fik jeg det svar som jeg har givet. Jeg har stadigvæk den mail.

Der er tilsyneladende forskel på folk?
Avatar billede kiki Juniormester
04. marts 2011 - 17:05 #17
Jeg har nu haft ringet igen. Jeg har også send mail til Microsoft support. Men jeg får det samme svar hver gang, at OEM er bundet til bundkortet og ikke kan flyttes.

Jeg har jo 30 dage før den skal aktivere. Men det ender jo nok med at jeg bliver nød til at købe en ny licens:(
Avatar billede kiki Juniormester
28. marts 2011 - 18:04 #18
Jeg har prøvet at ringe igen, men der er ikke noget at gøre:(

Så nu har jeg købt en ny licens :(