Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 18:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filformat ?

Hej..

Jeg er ved at køre nogle gamle video bånd ind på min computer
for bagefter at blive lagt på en Extern hardisk.

Men hvad for et Film format, skal jeg bruge for at spare mest plads, men samtidigt får en god kvalitet

                      Hilsen Brian,,,,
Avatar billede justrace Novice
22. februar 2011 - 18:34 #1
Har di ikke en HDD optager?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2011 - 18:38 #2
DivX har jeg set brugt. Har selv et par film på min pc, hvor fimen kun fylder ca 800 Mb og har en god kvalitiet.
Har dog ikke nogen erfaring i at konvertere dem til formatet.
Avatar billede trav4u2 Novice
23. februar 2011 - 22:30 #3
Du får formentlig det pæneste resultat ved at følge justrace's anbefaling med en harddisk recorder, men hvis det skal fylde mindre vil jeg anbefale enten Divx eller Mp4 (med H.264 codec) som slutprodukt.

Hvis det program du overfører med ikke kan gemme i et af de formater, kan du overføre til PC'en som mpg og derefter konverter til Divx eller Mp4.

Til divx kan jeg anbefale avi.NET
http://www.clonead.co.uk/

og til Mp4 Handbrake
http://handbrake.fr

God arbejdslyst ;)
Avatar billede justrace Novice
23. februar 2011 - 23:28 #4
Bruger du min metode, og evt., brænder dem på et par dvd-skiver, så har du det tætteste du kommer på 1:1 kopi.

Hvad du så gør med filerne på PC ændrer jo ikke på originalerne.
Avatar billede jonpet Seniormester
24. februar 2011 - 01:41 #5
Ok tak trav4u2, det vil jeg prøve...

        Lægger du et svar.
Avatar billede trav4u2 Novice
24. februar 2011 - 11:34 #6
Jeg samler ikke på points; så dem tager du bare selv ;)
Avatar billede jonpet Seniormester
25. marts 2011 - 11:05 #7
Ok Tak For hjælpen