Avatar billede fromsej Praktikant
22. februar 2011 - 20:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til vejledning

Jeg er ved at opdatere min Sardu-vejledning, jeg ville gerne vide om der er mulighed for at udpakke og kopiere systemfiler fra Vista (og Win 7), på samme måde, som jeg har beskrevet det for XP, vejledningen kan findes her:
http://www.fromsej.dk/Vejledninger/html/sardu.html
Kig nederst på siden, overskriften er Ekstra

Hvis der er mulighed for det, så ville jeg frygtelig gerne have en vejledning i nogenlunde samme stil, som min til XP, du/i skal nok blive krediteret for det på siden.

Mvh
Fromsej
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. februar 2011 - 20:13 #1
Det er der :)

Både xcopy og expand er under Windows 7

Har lige tjekket. Eneste umiddelbare forskel er at der under expand /? står -R i stedet for -r men begge virker.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. februar 2011 - 20:13 #2
Vil lige bemærke jeg ikke har gjort prøvet at gøre præcis som vejledningen, men mere tjekket om kommandoerne er der til at kunne gøre det.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. februar 2011 - 20:20 #3
Hvilken mappe skal der expandes fra?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. februar 2011 - 20:21 #4
Hvorfor er det jeg glemmer at tænke mig om ?? :(

Glemmer helt at kigge på hvad der er på en Vista / Win7 disk.. det er jo ikke det samme. Derfor: nej ikke på samme måde.

Beklager
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. februar 2011 - 20:38 #5
i386 findes ikke længere til systemer over XP. I stedet har MS lavet WinSxS der svarer til i386, bortset fra at den indeholder de filer alle de forskellige versioner der kan findes. Du kan derfor godt regne med at lave en kopi af den mappe vil fylde en del mere end hvad i386 ville fylde.

http://blogs.technet.com/b/askcore/archive/2008/09/17/what-is-the-winsxs-directory-in-windows-2008-and-windows-vista-and-why-is-it-so-large.aspx
Avatar billede fromsej Praktikant
23. februar 2011 - 17:48 #6
Tak for hjælpen. :-)
Det ser ud til at jeg dropper den del, ellers skal vi vel over i at brænde "blue-ray" skiver.

Nå, det var forsøget værd, kom med et svar, så vi kan få afsluttet.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2011 - 17:59 #7
Kommer du med et svar?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. marts 2011 - 18:18 #8
Jeg synes vi skal lave 50/50
Har ikke været til den helt store hjælp.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. marts 2011 - 18:26 #9
Det synes jeg nu du var, om ikke andet fik jeg konstateret at det ikke umiddelbart er muligt at kopiere systemfiler på samme måde som i XP.

Så mange tak for deltagelsen. :-)