Avatar billede duranarve Nybegynder
22. februar 2011 - 21:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

denne fil har ikke et tilknyttet program.........

Hej med jer!
Er desværre stødt på et problem på min bærbare pc med windows 7 som styresystem. Tror nok det er sket efter en windows opdatering. Problemet er at jeg ikke længere kan åbne mine mapper med et klik, skal istedet højreklikke og "åbn". Har så prøvet at lave et par systemgendannelser med held - indtil opdateringerne igen tikker ind og så er jeg tilbage hvor jeg startede. Kan godt åbne mapper på skrivebordet men ikke inde i min "profil".
Har søgt og læst en masse på nettet men har endnu ikke fundet den rette løsning, håber der er nogen her som har den!
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 10:37 #1
Hvad type filer er det, du ikke kan åbne ?

Er det exe filer ?
Avatar billede duranarve Nybegynder
23. februar 2011 - 17:54 #2
Det er mapperne som er første problem, og dernæst kommer de filer som er i mapperne det være sig .exe, .mp3, .jpg osv kan som sagt kun åbne dem ved at højreklikke og vælge åbn og desværre ikke ved at dobbeltklikke. Det er mapperne i fx stifinder men mærkelig nok ikke dem som er placeret på skrivebordet, som er omfattet af problemet! Synes det er noget mystisk men kan se at jeg ikke er alene om at ha problemet
Avatar billede duranarve Nybegynder
09. marts 2011 - 13:40 #3
Ser ikke ud som om der findes en løsning på mit problem så jeg lukker tråden
Avatar billede duranarve Nybegynder
09. august 2011 - 12:52 #4
Hej fandt denne løsning forleden, så nu kører det hele igen som det skal;

Det er tydeligt, at filassociationerne for mapper er defekt (ja, det lyder som en selvmodsigelse), og det kan faktisk løses forholdsvis enkelt, hvis du besøger denne side, der beskriver, hvordan du gør:

http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

Du skal hente og anvende rettelserne for både 'Directory' og 'Folder', så skulle problemet være løst.