Avatar billede skovenborg Nybegynder
29. juli 2001 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rensning af DVD-drev

Jeg vil gerne rense mit DVD-drev, da der sker en del læsefejl. Jeg har hørt at man kan bruge en vatpind med noget sprit, som man renser linsen med, men hvordan kan jeg helt præcist komme frem til linsen?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
29. juli 2001 - 22:32 #1
Køb en rense-cd og smid den i drevet...

Det er ALT for risikofyldt med vatping og sprit!!!

- Rasmus!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 22:37 #2
Du skal skille dåsen ad, men så ryger din garanti vel.
Prøv du bare med en rense-cd som Rasmus foreslår!
Avatar billede xander Nybegynder
30. juli 2001 - 09:51 #3
Det eneste rigtige at rense sine drev med er trykluft. Dette kan du få på dåser (på størrelse med sprayflasker) med forskellige dyser til netop dette brug, brug aldrig sprit, da det kan ødelægge printpladen.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. august 2001 - 08:56 #4
Trykluft?!? Så er der jo chancen for at skubbe linsen \"skæv\"!!

Også virker den ikke mere.....

- Rasmus!
Avatar billede xander Nybegynder
08. august 2001 - 09:00 #5
sku ikke hvis du kan finde ud af det - det er jo ikke trykluft til værktøj eller lign. , men en lille dåse med sammenpresset luft i - uundværligt nå man har pc eller laver mange rep.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2001 - 10:28 #6
Det er absolut ikke tilrådeligt bare at bruge trykluft og slet ikke på CD-rom drev, være sig DVD eller almindelige CD-rom drev.