Avatar billede Harry80 Nybegynder
24. februar 2011 - 00:55 Der er 6 kommentarer

Har tabt min notebook, nu er den underlig

Min notebook faldt desværre ned fra mit bord ved et uheld. Det er en Acer som kører på XP. PS. der er intet optisk drev i.

Når den tændes nu er der helt sort skærm og der gives følgende besked med hvid skrift:

"Intel UNDI, PXE-2.1 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

For Atheros PCIE Ethernet Controller v1.0.0.5(01/22/09)"

Og efter lidt tid kommer følgende besked neden under:

"Check cable connection..!
PXE-E63: Error while initializing the NIC
PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM.
No bootable divice -- insert boot disk and press any key"

Hvad kan gøre for at få den til at virke igen?
24. februar 2011 - 01:29 #1
din Harddisk er højste sandsynligt gået sig en tur, det vil sige du skal ud og investere i en ny Harddisk. du har desværre nok også mistet alle dine data på Harddisken, så håber du har taget backup det virkelig noget øv når det sker. var den tændt da den faldt ned (:
Avatar billede magic-mouse Novice
24. februar 2011 - 08:11 #2
Jeg holder med om det som Kristoffer siger.
Ikke at det bidrager så meget ud over at hvis 2 mener at det er samme diagnose, er der måske noget om det.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2011 - 09:11 #3
Det kan være du er heldig, at det kun er harddisken der er gået løs, prøv at tage den ud, og sæt den så i igen, den sidder som regel i bunden.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. februar 2011 - 11:37 #4
Skulle du købe en ny harddisk, kan du med fordel købe en solid state drive, på den måde kan du kaste din computer i jorden uden at harddisken går i stykker.

(Med mindre at du kaster den så hårdt at selve boksen går i flere dele)
Avatar billede Harry80 Nybegynder
27. februar 2011 - 14:53 #5
Nå. Det lyder godt nok ikke så godt.
Ja den var tændt da de skete. Hvis man skal tjekke om den blot sidder løs. Er det noget man bare selv kan forsøge på, hvis man ikke har forstand på den slags?
27. februar 2011 - 14:57 #6
ja, bar skru bagpladen løs og skub den på plads, men somregl sidder der en skrue der forhindre at den kan rive sig løs så tror sgu ik det er de (: ellers så lyt efter om den starter op