Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 13:28 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Jeg bliver smidt af nettet

Det er bare så irriterende. Jeg har lige opsagt mit abonnemet ved tdc, fordi jeg troede det var ved dem problemet lå, men nu har jeg fået en fiberforbindelse og det hjalp ikke på problemet.
Det er sådan at jeg ind imellem må deaktivere min forbindelse hvorefter jeg kan aktivere den igen, så kører det igen for en tid. Nogle gange giver jeg windows lov til at reparere forbindelsen, men som oftest må jeg alligevel deaktivere osv. Er det nogen herinde der kan hjælpe mig med det. Min pc er kun lige omkring 8 mdn., gammel og jeg har haft dette problem i længe.
Hvad kan man gøre? mvh. Skorpio.
Avatar billede cbedb Mester
26. februar 2011 - 13:37 #1
Har du prøvet at gå i enhedshåndtering og slette dit netværkskort, og derefter genstarte din pc og lade den geninstallere driverne
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2011 - 13:44 #2
du kunne jo prøve at give din router en anden kanal at sende til dig på, det kan også være mobiltelefonernes signal der påvirker dit signal.

Vi har også problemet, nogen gange mere end andre gange, men der er også 3 trådløse og 3 stationære + 6 mobiltelefoner.
26. februar 2011 - 13:49 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Trådløs ? Trådet ?
Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 13:57 #4
Kære alle.
Undskyld jeg glemte at skrive at jeg har Windows XP.
Har prøvet at afinstallere netkortet nu, men kan ikke lige se at har hjulpet. Det er jo ikke sådan at jeg bliver smidt af hele tiden, men lige nu kører det. Jeg har kun en pc tilsluttet, den kører direkte ind i  den kabelboks sydenergi har opsat, så der er ikke noget mellem pcén og den boks.
Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 13:58 #5
Nej nu glemte jeg alligevel noget, for det er ikke en bærbar, men en stationær pc jeg har.
26. februar 2011 - 14:20 #6
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 14:36 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:35:51, on 26-02-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\SvcHost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\rmctrl.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardBhvScanner.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_clipbook.exe
c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Lise\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\Programmer\Soluto\soluto.exe /userinit
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SearchHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: BGAntiphishingBHO - {FC872B94-35E3-4B94-B028-184A2A1C7CCE} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIEBHO.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\WINDOWS\system32\rmctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MicroSys-CheckAjour] C:\Programmer\Micro-Sys Software\Ajour\ChkAjour.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [RegistryBooster] "C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\launcher.exe" delay 20000
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.adesk.dk
O15 - Trusted Zone: *.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O23 - Service: BgRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\Support\BgRaSvc.exe
O23 - Service: BullGuard behavioural detection service (BsBhvScan) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardBhvScanner.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 9733 bytes
26. februar 2011 - 15:02 #8
... ikke noget at gi' af der...
Men lidt kommentar/oprydning ->

[RegistryBooster] gi' jeg ikke meget for! Afinstall den...

Du bør (skal) opdatere din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAklik GoogleToolbar!)

---

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

Ccleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->


[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[NeroFilterCheck]
[RemoteControl]
[MSMSGS]  (Eller bruger du denne gamle Messenger hele tiden ?)
[msnmsgr]    (Eller bruger du denne Live Messenger hele tiden ?)

---
Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 15:20 #9
[RegistryBooster den bruger jeg slet ikke, men bruger et andet program der bl.a hjælper mig med at afinstallere tomme reg. databaseregisteringsnøgler.Slow pc Figther. Kender du det program, jeg er meget glad for det.
Den gamle windows messenger bruger jeg slet ikke, men bruger kun Live messenger og den står tændt hele tiden.
Det er sjovt for min acrobar reader kom og opdatere sig selv her til morgen, så jeg tror nok at jeg har sidste version.
Jeg er kommet til at tænke på noget andet, for det kabel som de satte i min fíberboks, var det gamle fra mit modem. Nu har jeg så lige bestilt et nyt kabel, for måske er det der problemet ligge`? Kunne det være det?
26. februar 2011 - 15:51 #10
Altså denne www.eksperten.dk/spm/896485 ? (Bedøm selv debatten ...)

---

Det med kablet kunne også være en mulighed ...
Avatar billede skorpio Nybegynder
26. februar 2011 - 16:02 #11
Ok, så vil prøve det når det kommer, skal nok huske at komme ind og fortælle hvordan det så er gået. Tusind tak til alle jer der gerne ville hjælpe mig. Det er bare så dejligt når andre har lidt mere forstand på tingene vil hjælpe os der ikke har det*SS*
Avatar billede skorpio Nybegynder
13. marts 2011 - 09:43 #12
Kære alle.

Tusind tak for alle jeres svar.Det har nu vist sig at det var et program forhandleren af min pc havde lagt i.Da det var en kopi bremsede det for alt. Jeg valgte så at købe et helt andet nyt program , så kører det hele. Det var bare ærgerligt at jeg skulle have alt det bøvl med det. Særligt da jeg selv havde et ægte program liggende.
Nu har jeg også fået mit fibernet og det fungerer upåklageligt. Samtidig er det også en noget større forbindelse 15/15, så nu kører det hele meget hurtigt. Jeg kan da se at Tdc havde noget af skylden for det, så jeg vil aldrig mere gå tilbage til det.
Tak til jer alle da svarede mig og hav en rigtig god søndag.
Knus Skorpio.
Avatar billede skorpio Nybegynder
28. marts 2011 - 11:10 #13
Kære alle.

Jeg vælger nu at lukke min tråd, idet mit problem er løst.
Tak til jer alle der svarede mig.
Kærligst Skorpio.
Avatar billede skorpio Nybegynder
27. april 2011 - 10:20 #14
Tak til alle der har prøvet at hjælpe mig.
Jeg fandt ud at dere var et program der spærrede for det hele. Det er nu afinstalleret og samtidig har jeg fået en anden it udbyder. Jeg har nu en fiber forbindelse og det går bare hurtigt og jeg bliver ikke smidt af nettet mere.
Jeg vil gerne give jer alle 200 point, men ved ikke om jeg har så mange at give af.
Venlig hilsen.
Skorpio
27. april 2011 - 10:37 #15
Hvilket 'program' ?
Avatar billede skorpio Nybegynder
12. maj 2011 - 11:21 #16
Kære du.
Det var et office 2003 som ham der solgte mig en ny pc- havde lagt i. Det var et "uægte" program og det var jeg lidt sur over. Jeg havde dengang selv et office 2000- men det kunne dengang opdateres endnu.
Så slettede jeg det program og købte selv en ny Office 2007 og så skal jeg da lige love for at der skete noget.
med hilsen.Skorpio.
Avatar billede skorpio Nybegynder
12. maj 2011 - 11:26 #17
Jeg giver alle der har hjulpet mig 30 point, da jeg selv løste probemet, men var virkleig glad over den interesse der var for at hjælpe mig.

Venligst Skorpio
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester