Avatar billede jackie18 Juniormester
28. februar 2011 - 12:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende vedhæftet.

Hej, Jeg har en lille problem efter  fik lavet en rensning af min com, med bla ccleaner, maleware m.m så har jeg oplevet at jeg ikke længere kan sende nogle vedhæftet filer på hotmail der kan slet ikke trykkes på filen "vedhæft".

kører windows 7.

nogen som har en ide om hvad fejlen kan være måske?

FOrhånd tak..
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
28. februar 2011 - 13:59 #1
Du har formentlig en rest tilbage af noget malware/spyware. Kører du Internet Explorer 8 (eller 9 beta)?
Avatar billede jackie18 Juniormester
28. februar 2011 - 16:09 #2
Hej ja det var et godt spm.. Men mener det er den nye 9!?
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
28. februar 2011 - 16:35 #3
OK. Jeg tror nu, at hvis du ikke selv er klar over, hvilken version der er installeret, så kører du nok IE8 (version 9 er en beta version, så den skal du "manuelt" installere). Hvis du kører IE9 (eller IE8), bør du kunne fjerne den via Kontrolpanelet --> Programmer. Så returnerer din PC automatisk til den pre-installerede version (formentlig IE7?). Se om du kan fjerne programmet via Kontrolpanelet og om den "gamle" version giver dig mulighed for at vedhæftede filer i Hotmail.
Avatar billede jackie18 Juniormester
28. februar 2011 - 19:44 #4
Hej okay.. Muligvis. Men det har fungeret meget fint før altså med IE8 hvis det er den jeg bruger!! bare indtil fik lavet en rensning af min bærbar pc med bla. ccleaner maleware osv, da jeg havde en ret irreterende virus som gjorde jeg ikke kunne søge på nettet m.m. Men dette fik jeg lyst ved at oprette en gendannelses punkt som jeg også fik besked på her dengang.  For ca. 1 uge siden..

Men kan heller ikke se  på kontrol panel-Programmer at kan fjerne ie8 eller 9!?
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
28. februar 2011 - 19:48 #5
Det kan godt være, at det har virket før, men du må jo starte et sted. Har du forsøgt med en anden internetbrowser? F.eks. Google Chrome?: http://www.google.com/chrome/eula.html?hl=da
Avatar billede jackie18 Juniormester
28. februar 2011 - 23:56 #6
Hej ja det må man. Men som sagtt kan ikke fjerne ie fra programmer  kan ikke finde den.

Har trykket på linket du gav mig og installeret den.. Men ser ikke ud til det vil virke..
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
01. marts 2011 - 07:20 #7
OK. Hvilke programmer har du forsøgt at rense med?

SUPERAntiSpyware?:

http://downloads.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe

SpyBot, search and destroy?:

http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/1298960174.9190a000209436edb66d55f7444f4c871e1fef5c/spybotsd162.exe

Hvis jeg selv sad foran computeren ville jeg pille "længere ned" i computeren og ændre på de systemer, der starter op når computeren starter - så kunne det nok løses i løbet af 15 minutter, men det er temmelig svært her fra.

Du kan også forsøge at reparere Windows-filerne med denne kommando (Start --> Kør):

SFC.EXE /SCANNOW

(alternativt skal du skrive C:\I386\SFC.EXE /SCANNOW ,hvis første kommando ikke virker)

Held & lykke!
01. marts 2011 - 08:13 #8
Avatar billede jackie18 Juniormester
01. marts 2011 - 12:10 #9
#8 Du har sendt mig linket til tidligere oprettet spm!?
Avatar billede jackie18 Juniormester
01. marts 2011 - 12:11 #10
måske det samme tanke?
01. marts 2011 - 12:26 #11
(Det var mest til andre i DENNE tråd's orientering...)
Avatar billede jackie18 Juniormester
01. marts 2011 - 15:25 #12
#7 Hej prøvet med bla ccleaner maleware osv...

Men i windows 7 er der ikke noget som hedder start og kør så vidt jeg ved?
01. marts 2011 - 19:59 #13
[WindowsTasten]  [R]  -> "kør" ... den virker altid...

Men hvis det er med henblik på
  SFC.EXE  /SCANNOW
så skal det gøres sådan ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe  /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

---
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
01. marts 2011 - 21:52 #14
Jo, "Kør"-kommandoen findes helt fint. Højreklik på Windows-start og vælg (du får lige alle valgmulighederne på engelsk, da jeg kører engelsk Windows 7) "Properties" --> "Start Menu" --> "Customize" --> vælg "Run command"
Avatar billede jackie18 Juniormester
03. marts 2011 - 12:28 #15
#13. fik lavet den skanning og den kunne ikke finde noget fejl.

Og kan stadigvæk ikke sende vedhæftet filer på hotmail.. Synes det er underligt og har ingen ide hvad jeg skal fortage mig...