Avatar billede lischr Praktikant
02. marts 2011 - 16:46 Der er 3 kommentarer

pdf fil problemer ved online-katalog

Jeg er i gang med at finde ud af, at omdanne pdf filer til onlinekataloger, for at få en lidt mere spændende hjemmeside, men lige meget hvilket program jeg bruger til at omdanne filerne i, så bliver det forkert.

Filerne er oprindelig lavet i Microsoft Publisher og omdannet til pdf filer. I pulisher kan jeg se siderne i rækkefølge, men ikke, når de bliver omdannet til pdf filer. Der får jeg siderne f. eks. side 1 og 27 sammen. Jeg tænkte, at det skyldtes printindstillinger, og jeg har forsøgt at ændre det på mange måder, men jeg kan ikke få det til at fungere, så man kan bladre i onlinekataloget i rækkefølge fra eks. side 1 - 28.

Jeg har læst en masse brugervejledninger, men jeg kan ikke finde denne problemstilling noget sted.

Jeg vil blive rigtig glad for hjælp her.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2011 - 18:00 #1
jeg bruger ikke publisher, så her er bare en omvej:
udskriv en side af gangen, og saml det hele med http://www.pdfsam.org/?page_id=32
eller hent http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/writer.asp - så har du en ny printer (dvs vælg alm udskrift i publisher, og vælg cutepdf) - så kan du få den til at lave udskriften, når nu publisher ikke vil/kan selv.
Avatar billede lischr Praktikant
03. marts 2011 - 17:19 #2
Jeg skal ikke have udskrevet noget, men omdanne en pdf fil til et "onlinekatalog". Der er forskellige programmer, der kan det. Nogle koster penge hvor man så uploader til en server, andre kan få omdannet og lægge på sin egen server.
Problemet er, at når jeg ser på filen i publisher, som den er lavet i, står siderne rigtigt fra 1-28, men når jeg omdanner filen til en pdf fil, så bliver den færdige pdf fil forkert, og side 27 kommer lige efter side 1. (Det passer, hvis man udskriver den på en printer på begge sider af papiret).
Det er svært at beskrive problemet. Jeg håber, at dette hjalp.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2011 - 17:54 #3
hvis du nu i stedet for at lade publ udskrive til katalog-opsætning, så bare udskriver en side ad gangen (med cutepdf), og samler dem, så kan det virke.
Alternativt, så start forfra med publ, hvor du ikke vælger dobbeltsidet katalog, men bare holder dig til a4-sider. Det er jo lidt svært på internettet at se bagsiden af et print... ;)