Avatar billede Nilusen Nybegynder
02. marts 2011 - 20:29 Der er 7 kommentarer

Fejl med Adobe Reader

Jeg kan ikke åbne PDF filer med Adobe Reader i e-boks, netbank  osv. med Reader. Der kommer bare fejlmelding. Programmet er forsøgt afinstalleret og installeret igen uden held. Jeg har ingen problemer med at åbne Reader og se en PDF lokal på maskinen.
Først var det ikke muligt i Explorer, derefter prøvede jeg med Chrome og havde held til det umiddelbart efter installationen, men efter genstart er det det samme igen hverken Explorer eller Chrome reagerer på noget.
Det er en pc med Windows 7 og Bullguard Antivirus.
02. marts 2011 - 20:51 #1
Er det den nyeste AcrobatReader ?

http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAklik GoogleToolbar!!!)
Avatar billede Nilusen Nybegynder
02. marts 2011 - 21:16 #2
jep nyeste udgave
02. marts 2011 - 21:57 #3
Avatar billede nemlig Professor
02. marts 2011 - 22:23 #4
Jeg har lige installeret version 10.0, og får grå skærm, når jeg vil åbne en PDF-fil i browseren. Jeg får meldinger fra andre, der har samme problem med version 10.0.
Problemet opstår i Internet Explorer 8, men ikke i Firefox.
Jeg kan dog højreklikke på dokumentlinket og gemme dokumentet på HD og derefter åbne dokumentet direkte - så er der heller ikke problemer i IE8.

Tjek evt. her:
http://www.kalendersystem.dk/ny/inc/kontrakt/lejer_velkomst.php?xid=4PNCtLKO3vO7Udey8rRs

Og klik på én af dokumentlinkene.

Måske det er samme problemstilling som trådstarterens.
Avatar billede Nilusen Nybegynder
03. marts 2011 - 08:44 #5
Jeg prøver lige de løsninger i har forslået. Tak for hjælpen. Vender tilbage hvis det løser sig. Tak for hjælpen.
Avatar billede Nilusen Nybegynder
07. marts 2011 - 20:12 #6
Det har løst sig. Der kan nu åbnes PDF filer med Chrome og Firefox uden at skulle gemme det først. Explorer kan simpelthen ikke åbne PDF direkte, men skal gemme dem, af en eller anden mærkelig grund.
Tak for hjælpen.
Avatar billede BHG Novice
02. juni 2011 - 11:34 #7
Jeg har oplevet samme problem, men fik det afhjulpet med denne løsning:

1. Luk alle browservinduer.
2. Gå ind i Kontrolpanel->Netværk og Internet
3. Vælg Internet indstillinger->tryk på fanebladet Avanceret
4. Tryk på nulstil nederst til højre.
5. I den boks der dukker op, vælger du igen nulstil og afventer
  3 grønne flueben.
6. Tryk nu på luk.
7. Hvis du får en meddelelse om, at du har ændret på
  standardindstillingerne, skal du vælge at beholde dine
  indstillinger.

Nu kan pdf-filer fra e-boks, netbank og andre https://-steder åbnes uden problemer.