Avatar billede Neerdorf Nybegynder
04. marts 2011 - 12:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Har lige købt ny dvd afspiller.. HJÆLP

Min mand og jeg har lige købt ny dvdafspiller. Vi har tilsluttet den korrekt, og kan også se dvdafspiller skørmen på fjernsynet. Men når vi prøver at afspille en dvd, siger den disk error, selvom den dvd sagtnes kan afspille på vores gamle dvd. Vi har kigget i manuaelen men ingen hjælp der. Hvad gør vi
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 12:41 #1
Hej og velkommen til Eksperten.
Denne disk der er tale om skulle vel ikke være en hjemmebrændt dvd?
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
04. marts 2011 - 13:03 #2
Nej da. Den slags bruger vi slet ikke. Det er en dvd, helt lovligt købt, og som nu afspiller fint på den gamle dvd. Den vi købte var en LG dvd, som både skulle være i stand til at afspilel blue-ray, almindelige dvdér osv.

OG den nye vil bare ikke virke. Det er som om den ikke vil tage fat i disken.
Avatar billede AViGu Nybegynder
04. marts 2011 - 13:10 #3
Selvom den er ny, kan den godt være defekt.
DVD afspilleren er i stykker, kør til forhandleren og få den byttet :)
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
04. marts 2011 - 13:22 #4
Er næsten på vej ud af døren, vi har snart opgivet at få skidtet til at virke.
Er der slet ikke nogen logisk forklaring på hvorfor afspilleren ikke vil læse dvd´en ?
04. marts 2011 - 13:22 #5
... hjemmebrændt dvd?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 14:04 #6
Nej det var det ikke, Se #1 og #2
Avatar billede AViGu Nybegynder
04. marts 2011 - 14:10 #7
Jo - den er defekt :) Det er da logisk.
Fungerer = 0  :P
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 14:18 #8
Karise Larry spørger om det er en hjemmebrændt dvd. Det er det jeg svarer på i #6. Og ja afspillen må have en defekt hvis det er en købt dvd.

Neerdorf
PS Nu er der vel ikke en transportsikring (skrue) der skal løsnes under drevet vel??

Har set det på flere cd afspillere at det forefindes.
Må indrømme det dog er nogle år siden jeg så det.
Avatar billede thov Forsker
04. marts 2011 - 14:37 #9
Afspilleren er nok låst til region 2 (Europa), og så kan den ikke afspille DVD'er købt i f.eks. USA

Er det det som er tilfældet ?

Afspillere købt udenfor Europa, kan på samme måde heller ikke afspille DVD'er købt her.

Men det er der råd for, for alle (næsten) kan gøres 'regionsfri'.
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
04. marts 2011 - 15:35 #10
Alle vores dvd´er er region 2, og vi har konfigureret dvd afaspilleren til at spille dvd´er fra region 2, og der er ikke noget under drevet. Vi har valgt at afleverer dvd´en og fik uden problem pengene tilbage.

Tror vi finder en i BIlka istedet for Kvivkly næste gang.

Tak for alle svarene
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 15:44 #11
Velbekomme da.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 09:22 #12
Husk at lukke tråd ved at acceptere det svar du lagde i #2.
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
19. marts 2011 - 07:36 #13
så burde det være fikset :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2011 - 17:44 #14
Den er stadig gul,så du har glemt at sætte tjektegn i boksen
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
19. marts 2011 - 18:34 #15
hmmm mystisk, jeg har sat tjektegn i de.. er det fordi det er mit eget indlæg
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2011 - 23:01 #16
Prøv at lukke med det svar jeg har lagt her.
Vil du have dine point tilbage så giver du bare besked, så jeg kan oprette et spm til det.
Avatar billede Neerdorf Nybegynder
20. marts 2011 - 07:22 #17
tak, og du behæver ikke oprette en ny tråd, de par point overlever jeg nok