Avatar billede leftism Praktikant
06. marts 2011 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ustabil PC

Hej allesammen

Jeg har en stationær pc der der er ustabil, dvs. at den med jævne mellemrum hænger. Det varierer i hvor lang tid den hænger, men et sted mellem 30 sekunder og ét minut. Hvis jeg foretager noget på computeren i den tid hvor den hænger, f.eks. skriver på tastaturet eller prøver at åbne et program, udfører den disse handlinger når den atter er "vågnet op" igen.

Jeg har fornyligt geninstalleret Windows, men den gør det stadig. Det sker både når jeg surfer, streamer film via ps3 media server, kopierer filmer eller f.eks. lytter til mp3. Nogle gange kan der gå dage uden at der sker noget, og så går den pludseligt amok igen.

Hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvor den er gal? Jeg har kørt memtest86 og Prime95, men har ikke fået den til at melde fejl. Temperaturen i maskinen stiger ikke synderligt under Prime95, så kølingen er vist ok.

Har I forslag til hvad jeg kan gøre? KEnder I memtest86 og prime95 og er der en strategi for hvordan jeg bedst anvender dem til fejlsøgning?

På forhånd tak!
Avatar billede richardjensen Seniormester
06. marts 2011 - 19:48 #1
Prøv at køre et antivirusprg. fx 'Avast'
og derefter oprydning med 'Ccleaner'
(Begge prg. kan hentes frit på nettet)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2011 - 19:56 #2
det er altid bedst at teste ram før windows starter derfor næte gang brig ultimat boot cd

fordi du har testet dine ram udelukker jeg fejl på dem

http://www.ultimatebootcd.com/

hent slimdrivers og lad den opdatere dine drivere

http://www.driverupdate.net/

ud over det ville jeg opdatere din bios til sidsate nye

du skal på fabrikanten af dit bundkort for at finde den nye bios

når det her er gennemført har du udelukket at det er et harware problem - altså at det ikke soiller sammen
06. marts 2011 - 20:37 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, , ... ?

---

...geninstalleret Windows... - har du 100% styr på
* DriverSoftware passende til din Hardware ?
* WindowsUpdate / ServicePack(s) ?
* Sikkerhedsprogram + opdatering af samme ?

---

Ref #1: Man skal ikke 'bare' instalere et andet Sikkerhedsprogram parralelt/sammen med et existerende. Så går det helt op i 'hat og briller' ...
Avatar billede leftism Praktikant
21. marts 2011 - 17:21 #4
Computeren kører stabilt pt., så jeg ser lige på, om den igen begynder at gå i stå.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 17:43 #5
vi venter og ser
Avatar billede leftism Praktikant
21. juni 2011 - 15:40 #6
Treatmenice, kan du ikke angive et svar, så accepterer jeg det.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 17:27 #7
jo og tak