Avatar billede seeeb Nybegynder
10. marts 2011 - 14:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

automatisk realtime sync mellem mappe og usb stick

Jeg søger en nem pålidelig metode til at tage backup af min data. samt at kunne nøjes med at kund medbringe mit usb stick.

Min situation er at jeg ofte arbejder på forskelige komputere. Derfor arbejder jeg tit med mine dokumenter direkte fra min usb stick. Derfor ønsker jeg at jeg kan sætte min arb og hjeme komputer op til automatisk lave et konstant opdateret spejl af min usb stick når denne er i sat computeren. På den møde vil jeg altid have en helt frisk backup i tilfælde af at jeg mister min usb stick. Jeg håber der er nogle der har nogle gode forslag til løsninger.

Mvh Sebastian
Avatar billede Safeman Nybegynder
10. marts 2011 - 16:17 #1
USB sticks er usikre medier, kan nemt gå i stykker, blive tabt, eller stjålet. Du er måske nok opmærksom på dette, så jeg går nærmest ikke ud fra at du har data på denne enhed, som ikke må komme andre ved, eller...?

Bruger du XP kan du bruge den indbyggede Rejsetaske funktion, kan ikke lige huske hvordan og om dette kan foregå på Windows 7.

Alternativt kan du kigge efter en eller anden cloud løsning i stedet, hvor du fra enhver pc kan tilgå dine filer/dokumenter, måske Dropbox. Jeg kender ikke særlig meget til løsningen selv, da jeg selv kun har med datasikring via en online remote backup løsning at gøre og der kan du p.t. ikke nemt logge på og arbejde med dine dokumenter fra flere destinationer, men tiltænkt som reel databackup løsning.

- Safeman
Avatar billede pstidsen Novice
10. marts 2011 - 16:57 #2
Man kan også bruge Rejsetaske i win7. Vi helt klaret også anbefale dropbox. Du kan se mit indlæg om dropbox her: http://www.eksperten.dk/spm/933628#reply_7746116

Du kan også se en masse her: http://www.google.com/search?q=dropbox+guide&hl=da&prmd=ivns&source=lnt&tbs=lr:lang_1da&lr=lang_da&sa=X&ei=lPR4TcWhEZKGhQfNj9HjBg&ved=0CAcQpwUoAQ
Avatar billede pstidsen Novice
10. marts 2011 - 17:00 #3
Hvis du automatisk vil have nogle filer fra din pc over i dropbox så brug den her: http://pc-forum.dk/tips-og-tricks/24-automatisk-backup-til-remote-drev-2gb-gratis.html
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2011 - 19:18 #4
Jeg bruger Allway Sync til at sikkerhedskopiere en mappe til usb stick.
http://allwaysync.com/
Avatar billede seeeb Nybegynder
11. marts 2011 - 11:12 #5
Mange tak for de gode svar, jeg vil nu studere de forskelige forslag.
Avatar billede seeeb Nybegynder
11. marts 2011 - 13:16 #6
Jeg har nu prøvet http://allwaysync.com/, og jeg må sige jeg er meget tilfreds. det er lige det jeg har brug for. Den kan oven i købet syncroniserer med min ftp, og der er mange muligheder for opsætning af automatisk sync mm.

Hvis i smider nogle svar kan jeg fordele nogle point
endnu en gang mang tak
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2011 - 13:30 #7
Så lægger jeg da svar her.
Avatar billede pstidsen Novice
11. marts 2011 - 15:11 #8
Den nye goodsync kan også synkronisere med ftp mappe