Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 08:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skabelon til lagerstyring i excel?

Er der tilfældigvis nogen som har en skabelon til et lagerstyringssystem i excel?

Jeg er på rookieniveau så ikke for mange nørdeudtryk. He he

Varenavn:
Fysisk beholdning:
Disponibel lager: (Reserveret varer til kunder)
Minimum beholdning:
Varer i ordre: (Varer vi venter på der kommer hjem)
Avatar billede panebb Novice
18. marts 2011 - 08:51 #1
Du må specficere meget mere, hvad du ønsker.
Ellers får du ikke noget du kan bruge alligevel.
Det du skriver er jo simpelt - 5 kolonner med indtastede værdier.
Men du vil vel have at excel skal gøre noget med dine værdier - hvad?
Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 09:51 #2
Altså vi skal kunne styre afgang og tilgang af varer.
Du kan få et eksempel her:

Vi har 14 dages leveringstid, til vores kunder.
Når vi bestiller vare hjem fra vores grossister er der 5 dages leveringstid.
Vi har en varebeholdning på max 500 vare.
Vi får mange ordrer ind i løbet af dagen og når vores varebeholdning nærmer sig 0 skal vi jo bestille vare hjem fra vores grossister, da vi bestiller vare hjem fra grossisterne næsten hver dag, kniber det med at holde styr på hvornår vi har varerne hjemme til videre levering.
Vi kunne godt tænke os at have et overblik over hvornår varerne fysisk vil være på lageret
Når vi sælger varen, trækker vi dem først ud af lageret når vi laver fakturaen, vi kunne godt tænke os at vi fysisk lager og disponibel.

Håber en lidt sløsede forklaring kan få dig til at forstå mit problem og efterspørgsel.
Avatar billede panebb Novice
18. marts 2011 - 10:29 #3
tror du skal bruge access

http://www.eksperten.dk/spm/631492
http://www.eksperten.dk/spm/803177

google is your friend
Avatar billede thadoews Nybegynder
18. marts 2011 - 10:37 #4
Ved brug af Excel, vil der kræves en masse indtastninger fra jeres side af, når i modtager varer, der udgår varer, når i bestiller og når i har modtaget varer. Den del kan Excel ikke klare selv, men, hvor i skal have fat i et rigtigt lagerstyringsprogram, hvor Excel kun vil være en billig og ringe løsning.
Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 10:39 #5
Har brugt tid på google.
Søger specifikt en lagerstyring til excel.

Jeg har ideer om hvad man skal, men kan ikke hitte ud af det med makroer osv.
Så ville sætte pris på hvis nogen havde sådan et el.lign. liggende.
Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 10:42 #6
Det skal bare være simplet og kunne hænge sammen så når jeg taster afgang og tilgang af lageret ind, så følger disponibel, fysisk, bestilt osv med.

Jeg ved excel kan den slags, jeg er desværre bare ikke en haj til det program.
Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 10:49 #7
Jeg har ingen kendskab til access, derfor jeg ikke tør at bevæge ud i det område - men hvis i kan guide/hjælpe mig så en måde, så er jeg åben for det..
Avatar billede finb Ekspert
18. marts 2011 - 11:09 #8
Måske har du mere gavn af et regnskabsprogram ala Concorde med tilkøb af lager-pakken.

mvh finb
Avatar billede panebb Novice
18. marts 2011 - 11:12 #9
prøv at lave et eksempel - der hvor du ikke kan "knække" formlen, så lav en beskrivelse af hvad du vil. kan kigge på det i weekenden - mail dit eksempel til bb(a)panelbyg.dk

#4 thadeows har ret - det bliver aldrig det samme som et "rigtigt" program, som iøvrigt kan købes til fornuftig pris.
med 500 varenumre må butikken kunne klare lidt investeringer.

vej din investering i program op mod dit tidsforbrug - hvor mange timer kan i arbejde for 3-10.000 kr
Avatar billede MinibruV Nybegynder
18. marts 2011 - 12:51 #10
Det skulle ses som et eksempel.

Men jeg finder ud af noget andet.
Tak for opmærksomheden.
Avatar billede panebb Novice
18. marts 2011 - 13:21 #11
Et eksempel må være et excel-ark med ønskede opstillinger og ønsker til de handlinger, som skal ske i arket.
Vil du ikke ofre tiden til det, må du hellere købe en færdig pakke.
Avatar billede MinibruV Nybegynder
19. april 2012 - 12:30 #12
tak