Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 13:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer crasher nogen gange ved opstart

Der er egentlig kun når den er helt kold.

Det er sket 3 gange nu i den sidste uge.
Jeg tænder pc'en og 10 sekunder efter windows 7 er startet op crasher den!

Jeg har kørt benchmark på den, hvor den er varm og startet op, og den holder sig rigtig fint se evt. billeder:
http://alyn.dk/

Jeg troede på et tidspunkt at det var programmet windows live mesh som var skyld i problemet ved opstarten så jeg deaktiverede det automatiske logon, men et par dage efter crashede min pc igen!

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt, det er ved at drive mig til vanvid hehe ;)

Håber der er en som kan hjælpe mig med problemet :O
Avatar billede davidx12 Nybegynder
18. marts 2011 - 13:22 #1
hvor gammel er den ?
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 13:24 #2
Den er 3 måneder gammel.
Avatar billede davidx12 Nybegynder
18. marts 2011 - 13:26 #3
så er det din driver der er noget galt med så du skal ha en ny/reperere
Avatar billede davidx12 Nybegynder
18. marts 2011 - 13:27 #4
reperere den
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 13:28 #5
okay hvordan?
Avatar billede Blandy Praktikant
18. marts 2011 - 13:29 #6
tjek loggen om der står om hvorfor den crasher. Lige nu skal vi finde ud af, om det er windows eller hardware der forårsager det.
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 13:33 #7
Kan ikke lige umiddelbart finde windows loggen..
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 13:43 #8
Den foregående systemlukning kl. 00:17:31 d. ‎18-‎03-‎2011 var uventet.

Er hvad jeg kan finde under Windows-logger -> System
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 13:59 #9
ved uventede genstarter er det ofte et ram problem

hent ultimate boot cd
og boot op på den og test dine ram

ved røde tal - fremkommer ret hurtigt er der fejl p åram og de skal skiftes

http://www.ultimatebootcd.com/
udeluk at det skyldes det først
Avatar billede davidx12 Nybegynder
18. marts 2011 - 14:41 #10
det var det jeg sagde
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 14:43 #11
Den genstarter ikke den slukker helt.

Jeg har fået opdateret on/off charge til mit gigabyte motherboard samt opdateret min bios.

Nu venter jeg og ser om det har hjulpet.

Ellers hvis der er nogen der har forslag så hører jeg gerne :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 15:28 #12
#10
hvad mener du du med du sagde

du bliver ikke belønnet for andet end du skriver
uopfordrede svar er ikke forbudt men er ilde set da oversigten vil vise der den er til lukning - der er fremkommet et svar
derved tror mange fejlagtigt at den er ved at blive lukket - dit svar kan være helt forkert
vent på at spørgeren beder dig om at lægge et svar han accepterer
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 15:30 #13
overså den lige
ram test skal altid foregå inden windows er startet
derfor ultimate boot cd
Avatar billede Druesukker Nybegynder
18. marts 2011 - 16:21 #14
UBCD lyder effektivt. Jeg prøver det lige en gang...
Avatar billede Druesukker Nybegynder
03. april 2011 - 01:07 #15
Der har ikke været noget med computeren siden jeg opdaterede bios og on/off charge driveren. :D

Det var sikkert den on/off charge der skulle opdateres.
Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg giver dog alle 200 point til davidx12, da det var ham der fremskaffede løsningen. ;)