Avatar billede sfsoeren Novice
18. marts 2011 - 15:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man disable LinkChildFields / LinkMasterFields i Access 2007?

Jeg har en subform hvor jeg ikke linker LinkChildFields og LinkMasterFields til min mainform, da jeg styre dette ved at ændre Forms(0).Form.RecordSource = "SELECT * FROM...".

Til forskel fra Access 2003, så tilføjer Access 2007 automatisk et link i LinkChildFields og LinkMasterFields mellem mainform og subform. (Det gør den hver gang jeg ændre RecordSource!!!)

Jeg ved at man kan undgå dette ved at tilføje dette i min kode:
LinkChildFields=""
LinkMasterFields=""

Men det gør mine opslag meget langsomme, og derfor vil jeg helst undgå dette.

Findes der en mulighed for at disable denne automatiske funktion i Access 2007?
Avatar billede neoman Novice
18. marts 2011 - 15:35 #1
Prøv at gå i Design View for den tabel eller query som indeholder parent records. Gå ind i Properties, og sæt Subdatasheet name til None.

Ved ikke om det hjælper, men kunne da være et bud.
Avatar billede sfsoeren Novice
21. marts 2011 - 15:42 #2
Dette løser desværre ikke mit problem. Access ignorere dette når jeg opdatere min RecordSource.