Avatar billede Adejel Nybegynder
19. marts 2011 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slider konstant opladning på batteriet?

Hejsa.
Jeg har fået en MacBook Pro, som jeg er monster glad for, og vil derfor gerne passe på den. For ikke at slide på batteriet tager jeg opladeren ud af computeren når den er fuldt opladt, men kan jeg godt lade den sidde i uden at det kommer til at slide på batteriet?

Hilsen Adam
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 16:10 #1
Det kan du roligt gøre, jeg har haft vores Labtop permanent tilsluttet elnettet i to år og bateriet viser stadig 100% opladet
Avatar billede Red0z Nybegynder
19. marts 2011 - 17:36 #2
Sniff12, hvor længe holder den når i tager den fra? :p
Avatar billede chalde Seniormester
19. marts 2011 - 18:18 #3
Det er forskelligt fra mærke/model til mærke/model hvordan og hvornår den lader.
Nogle (oftest ringere/ældre maskiner) vil sætte ladningen igang så snart det ikke er på 100%.
Andre vil først gå igang når det når under en tolerancegrænse (f.eks 95%).
Dertil kommer at de fleste ikke vil bruge/dræne batteriet så længe maskinen er tilsluttet lader.
Formentlig flere muligheder, men kun ovenstående jeg er stødt på gennem tiderne og en lang række forskellige laptops.

Men generelt: Jo mere du bruger og lader batteriet, jo mere slider du.
Så at tage laderen ud, og så køre på batteri, for derefter at lade, vil slide på batteriet. Formentlig en hel del mere end ved at have laderen i.

Vil du dræne mindst på dit batteri, så undlad at have det i din maskine så længe du ikke bruger det.
Avatar billede dumdum Nybegynder
20. marts 2011 - 18:18 #4
Apple har selv skrevet om deres batteriteknologi - og de har tips til, hvordan du forlænger levetiden.

Du finder al info her:
http://www.apple.com/batteries/
Avatar billede Adejel Nybegynder
23. marts 2011 - 17:17 #5
Tak for svar allesammen :)
Kan desværre ikke give point fordi i har skrevet det som kommentar...
Avatar billede Adejel Nybegynder
23. marts 2011 - 17:18 #6
I*
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. marts 2011 - 17:23 #7
dingding - håber du blev lidt klogere
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2011 - 17:43 #8
Der SKAL skrives som komentar, svar beder du ham/hende lægge hvis vedkommende kommer med en brugbar løsning.