Avatar billede morten-bork Nybegynder
22. marts 2011 - 10:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

disken ikke initialiseret?

Hej,

Jeg har en ekstern HDD, som lige pludselig ikke kommer frem når jeg sætter den i min pc (Det samme på MAC). Kan dog godt finde den inde under Computeradministration, hvor den står som "ikke initialiseret". Har prøvet at vælge "Ny simpel diskenhed", men når den skal til at udføre handlingen så kommer der frem "Handlingen kan ikke fuldføres, fordi disken ikke er initialiseret." Hvad kan det være?

På Mac kommer der frem når jeg sætter din i at, "Computeren kan ikke læse den disk, du har sat i drevet" så kan jeg vælge "Initialiser". Hvor efter Diskværktøj kommer frem. Hvis jeg der inde prøver at slette den eller partiter den, kommer den med "Sletning af disk mislykkedes med fejlen: POSIX reports: Handlingen kunne ikke udføres. Kan ikke tildele hukommelsen"

Håber at i kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 11:40 #1
som sidste udvej gør du det her

har jeg været ude for

skilte den ad og afmonterede de 5 små skruer der holder bagelitten fast hvor stikkene sidder

du skal ikke ind i selve harddisken

tørrede kontaktfladerne godt af og monterede igen og var så heldig at den virkede
om det var fordi den havde snavs på fladerne eller den havde fået et stød er jo også sådan set lige gyldigt - den virker

du kan se plastic/bagelit her der sidder med 5 skruer så vidt jeg husker.

m.v.h
Avatar billede morten-bork Nybegynder
22. marts 2011 - 12:25 #2
Har lige haft den åben, jeg har gjort som du har skrevet. Da jeg havde den ude så prøvede jeg lige, at slutte den til med en SATA til USB også kan computeren slet ikke finde den. :S
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 13:31 #3
så er harddisken sikker stået af
men det kan godt være det stykke bagelit der er gået og man kan købe dem via producentesn hjemmeside

men måske er det i selve harddisken problemet ligger - en knækket fjeder eller andet

det er uhyre svært selv at rode med men et tænkt eksempel;

du har en harddisk mage til og den åbner du og flytter skiverne over og måske kan du så hive data ud - det er det de prof. gør
Avatar billede morten-bork Nybegynder
22. marts 2011 - 13:39 #4
#3
Var også det jeg frygtede :( har nu hørt noget med at, det ikke er muligt at åbne harddisken. Da der ikke må komme støv i den er dette rigtig? Vil dog prøve om det er muligt at købe en harddisk mangen til uden skiverne, hvis dette ikke er for dyrt.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 13:55 #5
jo det er ret svært - den mindste smule støv vil jo ridse i pladen så alene derfor er den en svær opgave
det er bagelit stykket du kan købe ikke selve harddisken - den kan du kun købe i et helt stykke
det er der hvor alle de trykte kredsløb ligger - den kan købes
Avatar billede morten-bork Nybegynder
22. marts 2011 - 16:21 #6
Alså printet på bagsiden af harddisken?

Er kommet til at se at der mangler 2 skruer i selve låget på harddisken :( det så ud som om at de mangler, alså at de har været der.