Avatar billede Palm28 Praktikant
23. marts 2011 - 16:05 Der er 4 kommentarer

Grafikkort

Dette her er lidt kompliceret..

Jeg har for et par måneder siden fået mig et Ati Radeon HD 4600 grafikkort.. Det har kørt upåklageligt lige indtil idag..

Men da jeg idag sad og spillede et spil, slukkede min pc pludselig som om strømmen var gået.. prøvede self og starte den igen, men den var fuldstændig død..
bestemte mig for at tage alt ud og prøve en ting af gangen for at se hvor fejlen var.. Satte de forskellige ting i en af gangen og startede pcen op for hver ting jeg isatte og den startede perfekt, lige indtil jeg nåede til mit grafikkort og fik det sat i. BUM Og der var ingen strøm til Pc`en igen..

Er der nogen der ved hva det kan skyldes.??
For køre nu på mit onboard grafik og det går ikk i længden..

På forhånd tak.. :)
Avatar billede Jensen DK Novice
24. marts 2011 - 07:15 #1
Kan du låne et andet grafikkort et sted? bare for at kontrolere om det er sokkelen der er defekt, men det er nok noget med at du skal bruge din reklamationsret og få byttet kortet.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. marts 2011 - 07:20 #2
Glemte lige, du skal også kontrolere om din strømforsyning levere nok strøm til grafikkortet, kunne jo være at strømforsyningen var pludselig defekt.
Avatar billede Palm28 Praktikant
24. marts 2011 - 11:47 #3
Okay tak for svar.. Hvordan tjekker jeg om min strømforsyning levere nok strøm ??
Kan ikk få det byttet da jeg købte det af min svigerfar.. Men var bare en pludselig reaktion har slet ikk været noget galt inden..
Avatar billede Jensen DK Novice
24. marts 2011 - 12:26 #4
Hvis der er ekstra stik til kortet så prøv om der er strøm på du kan bruge en multitester eller et volt meter, er der ikke ekstra stik så får kortet strøm via sokkelen det sidder i så der må du prøve med et andet kort.